Har inte blivit så mycket polerande de sista 2 åren (p.g.a. husköp, tidsbrist m.m.), bortsett från familjens egna bilar.
men nu vid sista poleringen så märkte jag att det börjar bli tomt i flaskorna
Jag har använt mig mest av Allbrites produkter när det gäller plast, vinyl och interiör och har varit väldigt nöjd med dem. Men det verkar inte gå att få tag i dem på något enkelt sätt längre
Men till min glädje såg jag att BBV skaffat ett eget varumärke med produkter som täcker det mesta. Så min fråga är hur dessa står sig mot Allbrite. Min förhoppning är att någon på detta utmärkta forum har testat båda fabrikaten av dessa produkter.
Detta är dessa produkter som jag använt och är intresserad av att byta mot BBVs produkter.
Ruggan - BBV Interior Cleaner Användningsområde: Till all rengöring invändigt förutom fönster.
Tyreshine - BBV Tire & Vinyl Gloss alt. BBV Tire & Vinyl Gloss Extreme Användningsområde: Utvändig olackad plast, lister och däck
PRLC (Vit dressing) - BBV White Dressing Användningsområde: Invändig plast/vinyl, motorkåpor, slangar och i vissa fall gummimattor.
Cherry foam - BBV Bilschampo Arti +
Sen undrar jag över skillnaden mellan BBV Tire & Vinyl Gloss och BBV Tire & Vinyl Gloss Extreme?
Är båda tunnflytande (som vatten)? Fick av någon anledning först uppfattningen att den senare var i gel form. Men efter att ha läst produkt beskrivningen bättre så verkar den också vara tunnflytande och kunna vara ett alternativ som kan passa.