Hej
Polaren har en stor släpvagn med glasfiberkåpa, nu har den stått under ett trä hela sommarhalvåret så den ser ut
därefter. Han frågade om jag kunde tvätta och ev. polera upp kåpan.
Hur går man tillväga, är det som med bil typ. Avfetta, tvätta nogrannt, torka och sen polera och sen lackskydd eller?
Har tillgång till Menzerna FG400, 2400 och 4000 och sen lackskydd. Dubbelmaskin, trissor m.m har jag.
Sen aluminiumet, hur fräschar man upp det på bästa sätt?
Mvh
Mats Ekström
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fräscha upp släpvagnskåpa?
- Perra83
- Entusiast

Re: Fräscha upp släpvagnskåpa?
Kåpan kan du dränka i HD grön starkt blandat och spola av med högtryckstvätt.
År färgen oxiderad?
År färgen oxiderad?
- ostkroken
- Entusiast

Jag har också valt att ignorera mitt släp i ngt år, hd-grön starkt blandat säger du. Hur starkt? Hd-grön rent i lansen och max (fullt på -) skum?
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
- jojje
- Entusiast

Polerade en släpvagnskåpa i glasfiber för några år sedan som var väldigt oxiderad, körde med roterande och lamullsrondell samt FG 400 ordentligt, sedan oscilerande pissemuggmaskin med Powerfinish, inget lackskydd lades vad jag kommer ihåg. Var ett jäkla jobb iaf, men blank och fin blev kåpan.
Släpet skulle säljas därav jag gjorde detta, så hur det stod sig vet jag icke.
Släpet skulle säljas därav jag gjorde detta, så hur det stod sig vet jag icke.
- Fox32
- Medlem
Körde med fasadtvätt/Mögeltvätt på en glasfiberbåt som gått samma öde tillmötes. Stått under ett träd över ett år.
Blev helt ren efter den bahandlingen...
Blev helt ren efter den bahandlingen...