Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Poleringssätt och produktval.
-
bigguns
- Entusiast

HazeGlaze skrev:...vill ge ett litet kom ihåg att den spriten innehåller återfuktande saker samt en del andra grejor som lätt gör att den kleggar..
har fått många mail och samtal från kunder som är missnöjd med den spriten..och gör fel i spädningen..så den kleggar och inte gör jobbet som en sprit som är till för bilar och polermedel..
säger det i all välmening om du är osäker..
eller så tvättat du bilen med HD-Grön ordentligt
// Anders
Håller med till 100%
mvh[/quote]
Håller med på vad? Tvätta bilen med hd-grön? Japp det funkar nog bra.
Håller med, att en alkalietvätt är det som gäller om allt polermedel/smörjmedel ska väck.
DAX ytdesinfektion blir det flammigt av och löser dessutom inte polermedlet speciellt bra
Egna erfarenheter
Men min innehållsförteckning på denna produkt säger: 2-propanol (400g/kg)(Sofia Lauroyl Sarcosinate).
Ursäkta felskrivningarna och citeringarna...j-la smartphones. Går ju för tusan inte att skriva på dom. Jag skulle klistra in en länk från wiki på 2-propanol men what the heck. Ni får googla

[/quote]
Senast redigerad av 4
bigguns, redigerad totalt 14 gång.
-
Gråben
- Trogen Medlem

Funk skrev:e_king skrev:Mig veterligen är det ingen sponsor som säljer ren ipa. Eller någon form av ipa. Så det inledande inlägget om sprit får vara kvar men inte mitt inlägg om, just det, sprit, blir rapporterat och raderat. Diktatur och personligt känns det som.
Om den Mod som raderade inlägget hade mod nig att skriva sin signatur under hade jag kunna ta det via pm.
/Fredrik
e_king skrev:Inlägg rapporterat och raderat.
Tänk på reglerna om reklam
MOD
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Inlägget anmäldes, och jag plockade hänvisningen till säljaren. Att tipsa om "hushållsprodukter" som kan användas kan väl vara OK, men till utländska konkurrenter är det inte. Det finns produkter för just det bruket, och även om ej koncentrerade, hos sponsorerna.
/Thomas
Det känns väl lite därför att det står lite stilla ibland då det bara ska pratas om samma, samma produkter " hela" tiden och detta bara ska gynna sponsorerna och inte hjälpa konsumenterna att vidga vyerna och få en bättre utveckling vad gäller produkter och kunskap. Samtidigt att det hjälper till att pris pressa och utvecklas som sponsor.
Finns mycket tips, knep och knåp att dela med sig av, men suget av att dela med sig av erfarenheter dämpas effektivt då det är " konkurrerande " medel .
Senast redigerad av 4
Gråben, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

Gränsen här blir faktiskt för hårfin här för detta gör det omöjligt för oss att prata/skriva om produkter. Gränsen borde vara att om en sponsor säljer en specifik produkt så bör länkning ske till den produkten hos den specifika sponsorn och inte någon annanstans, men om produkten endast är i likvärdig kategori som en sponsor erbjuder så tycker jag inte att den ska rensas. Tänk om jag vill tipsa om Prickbort och länka till rusta som nyligen nu sålde det för 29 kr, då borde inte det vara tillåtet heller då sponsorerna säljer kallavfettning också.
som sagt här var gränsen lite väl hårfin tycker jag, annars brukar jag hålla med/förstå utrensningar av länkar.
mvh magnus
Senast redigerad av 4
Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
Norrhyttan
- Trogen Medlem

Angående debatten som inte har med ämnet att göra:
Jämför med exempelvis en tidning. Skulle tidningen bara skriva om sådant annonsörerna sålde blev det inte mycket trovärdighet. Vem har respekt för "Vi i villa"?
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
-
Fox32
- Medlem
Finns det någon sponsor som säljer ren sprit så man får blanda koncentrationen själv?
-
Funk
- Moderator

Fox32 skrev:Finns det någon sponsor som säljer ren sprit så man får blanda koncentrationen själv?
Det tror jag inte, av transporttekniska skäl. Jag har för mig att ren alkohol är belagt med ganska kraftiga transportrestriktioner.
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Fox32
- Medlem
Funk skrev:Fox32 skrev:Finns det någon sponsor som säljer ren sprit så man får blanda koncentrationen själv?
Det tror jag inte, av transporttekniska skäl. Jag har för mig att ren alkohol är belagt med ganska kraftiga transportrestriktioner.
/Thomas
Vilket jag borde tänkt på eftersom jag jobbar med logistik hos en av landets största logistikföretag och pratar om ADR (farligt gods) hos kunder ungefär varje dag...
Jag har vart pappaledig sedan 15/4 jag får skylla på det!

-
e_king
- Entusiast

Skicka i mindre förpackningar. Det är så bl.a. Biltema gör med sin spolarvätska. Då kan man köra en hel trailer. Det räknas poäng per förpackning m.m. så man kan komma undan.
-
ostkroken
- Entusiast

e_king skrev:Skicka i mindre förpackningar. Det är så bl.a. Biltema gör med sin spolarvätska. Då kan man köra en hel trailer. Det räknas poäng per förpackning m.m. så man kan komma undan.
Yupp
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
-
Funk
- Moderator

Fast på postorder går det väl inte alls, normalt sett..vilket innebär att våra handlare inte kan skicka till oss kunder hursomhelst-
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Fox32
- Medlem
Funk skrev:Fast på postorder går det väl inte alls, normalt sett..vilket innebär att våra handlare inte kan skicka till oss kunder hursomhelst-
/Thomas
Precis. I ombudsnäten får det inte cirkulera någon ren alkohol. Parfym kan vara ok, men det måste fortfarande loggas vilka bilar som innehåller det..
-
e_king
- Entusiast

Skicka som id8000 då. Så är problemet löst.
-
Fox32
- Medlem
e_king skrev:Skicka som id8000 då. Så är problemet löst.
Finns inte för inhemska flöden i Sverige.. Det är en internationell klassning för flygtransporter..
-
davve
- Medlem
Cogo skrev:Gränsen här blir faktiskt för hårfin här för detta gör det omöjligt för oss att prata/skriva om produkter. Gränsen borde vara att om en sponsor säljer en specifik produkt så bör länkning ske till den produkten hos den specifika sponsorn och inte någon annanstans, men om produkten endast är i likvärdig kategori som en sponsor erbjuder så tycker jag inte att den ska rensas. Tänk om jag vill tipsa om Prickbort och länka till rusta som nyligen nu sålde det för 29 kr, då borde inte det vara tillåtet heller då sponsorerna säljer kallavfettning också.
som sagt här var gränsen lite väl hårfin tycker jag, annars brukar jag hålla med/förstå utrensningar av länkar.
mvh magnus
Håller med helt och hållet här, ibland vågar man knappt skriva.
Min första användare rök när jag sa att man kunde köpa lera på Ebay.
-
latisen
- Forumtekniker

Tycker detta är ruskigt svårt och blandar mig därför inte i reglerna. Men samtidigt kan jag förstå att när ett litet antal företag sponsrar med resurser till ett forum likt detta så är det självklart så att man vill att det skall gynna dem i första hand. Alltså, säljer de lera vill de så klart inte att folk försöker få användarna att köpa detta någon annanstans. Dock är gränsen ofta hårfin.
Tänk på andra branscher. Om COOP hade satt upp ett forum så hade de säkert inte gillat om användare hade sagt: Köp det på ICA, där är det billigare. Att det går att köpa en del saker från ex. kina är ju ingen hemlighet, och de priser som kineserna kan sälja det för går ju omöjligt att matcha, därför gör det heller inte att sponsorerna kan pressa sina priser. Finns efterfrågad vara inte hos sponsorerna tycker jag det kan vara OK med en länk.