Vad är det för skillnad på den kabel från Jula och en vanlig kabel med jord fast man inte använder jordkabeln? Ser inte vad som skulle kunna vara skillnad mellan dem, båda är ojordade.
Mvh Magnus
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Modifiering av Carwise DA maskin
-
Cogo
- Entusiast

Re: Modifiering av Carwise DA maskin
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- eye69
- Medlem
Skillnaden ligger i att den från Jula är uppenbart ojordad. Att ansluta en kabel med jordad kontakt till en dubbelisolerad apparat (som alltså inte är jordad) gör att man kan tro att förbrukaren som ansluts är jordad när den inte är det.Cogo skrev:Vad är det för skillnad på den kabel från Jula och en vanlig kabel med jord fast man inte använder jordkabeln? Ser inte vad som skulle kunna vara skillnad mellan dem, båda är ojordade.
Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 eye69, redigerad totalt 14 gång.
Audi Allroad 2.5TDI Quattro -03
-
Cogo
- Entusiast

okej, men eftersom jag gjort detta själv så vet jag ju om att denna maskin är ojordad, så det är ju ingen fara och som jag ser det ingen skillnad från innan då den även då var ojordad.
mvh magnus
mvh magnus