Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
VILKEN SPRIT?
-
Bosse78
- Medlem
VILKEN SPRIT?
Hej
Börjar bli dax för årets polering... Funkar apotekets ytdesinfektion för att sprita bilen med ???
http://www.apoteket.se/privatpersoner/r ... uid=108693
Har iofs en flarra t-röd, det borde väl också funka ?
Börjar bli dax för årets polering... Funkar apotekets ytdesinfektion för att sprita bilen med ???
http://www.apoteket.se/privatpersoner/r ... uid=108693
Har iofs en flarra t-röd, det borde väl också funka ?
Senast redigerad av 4 Bosse78, redigerad totalt 14 gång.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Re: VILKEN SPRIT?
Den fungerar bra. Men spä helst ut den litegrann, den behöver inte vara så stark.
Senast redigerad av 4 Pierriewargen, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
vill ge ett litet kom ihåg att den spriten innehåller återfuktande saker samt en del andra grejor som lätt gör att den kleggar..
har fått många mail och samtal från kunder som är missnöjd med den spriten..och gör fel i spädningen..så den kleggar och inte gör jobbet som en sprit som är till för bilar och polermedel..
säger det i all välmening om du är osäker..
eller så tvättat du bilen med HD-Grön ordentligt
// Anders
har fått många mail och samtal från kunder som är missnöjd med den spriten..och gör fel i spädningen..så den kleggar och inte gör jobbet som en sprit som är till för bilar och polermedel..
// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Kan trampa in lite idag att testa både med apotekets sprit och bbv tyckte det blev bättre med bbv men om jag inbilla mig eller inte.
Känns som det blev någon typ av rester kvar av apotekets
det försvann om man torka extra men blir onödigt viftande.
Känns som det blev någon typ av rester kvar av apotekets
det försvann om man torka extra men blir onödigt viftande.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
Bosse78
- Medlem
Tror inte det gäller ytdesinfektionen... det är väl handspriten som innehåller återfuktande glycerol för att inte torka ut händerna.limban skrev:vill ge ett litet kom ihåg att den spriten innehåller återfuktande saker samt en del andra grejor
-
HazeGlaze
- Medlem
Jag har nu börjat köra den i länken ovan. Funkar finfint för mig iaf.
När jag använde en Blue nånting från en annan leverantör så blev det fläckigt och flammigt och ett himla massa buffande med mf-duk. Nu funkar det bara finfint. (det finns en annan tråd på forumet om denna spriten).
Och nu när det är lördag och semester, då är det annan sprit som gäller...
/Hasse
När jag använde en Blue nånting från en annan leverantör så blev det fläckigt och flammigt och ett himla massa buffande med mf-duk. Nu funkar det bara finfint. (det finns en annan tråd på forumet om denna spriten).
Och nu när det är lördag och semester, då är det annan sprit som gäller...
/Hasse
Senast redigerad av 4 HazeGlaze, redigerad totalt 14 gång.
-
Bosse78
- Medlem
Fint! Men borde det inte funka med T-röd också ?HazeGlaze skrev:Jag har nu börjat köra den i länken ovan. Funkar finfint för mig iaf.
Och nu när det är lördag och semester, då är det annan sprit som gäller...![]()
![]()
![]()
/Hasse
-
HazeGlaze
- Medlem
T-röd är inte isopropanol.
Edit: Men oj, du kanske menar för att det är lördag? Nä, har ingen limpa hemma så att jag kan sila den...
Edit: Men oj, du kanske menar för att det är lördag? Nä, har ingen limpa hemma så att jag kan sila den...
- e_king
- Entusiast

Sv: Re:
Mig veterligen är det ingen sponsor som säljer ren ipa. Eller någon form av ipa. Så det inledande inlägget om sprit får vara kvar men inte mitt inlägg om, just det, sprit, blir rapporterat och raderat. Diktatur och personligt känns det som.
Om den Mod som raderade inlägget hade mod nig att skriva sin signatur under hade jag kunna ta det via pm.
/Fredrik
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Om den Mod som raderade inlägget hade mod nig att skriva sin signatur under hade jag kunna ta det via pm.
/Fredrik
e_king skrev:Inlägg rapporterat och raderat.
Tänk på reglerna om reklam
MOD
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Sv: Re: Sv: Re:
e_king skrev:Mig veterligen är det ingen sponsor som säljer ren ipa. Eller någon form av ipa. Så det inledande inlägget om sprit får vara kvar men inte mitt inlägg om, just det, sprit, blir rapporterat och raderat. Diktatur och personligt känns det som.
Om den Mod som raderade inlägget hade mod nog att skriva sin signatur under hade jag kunna ta det via pm.
/Fredrik
MOD
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Om du tittar längst ned i inlägget så ser du en liten rad där det står att det var jag...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Gråben
- Trogen Medlem

VILKEN SPRIT?
Ids du skicka det över pm fredrik 
Senast redigerad av 4 Gråben, redigerad totalt 14 gång.
- Viper76
- Trogen Medlem

Sv: VILKEN SPRIT?
Folk måste ju själva få en uppfattning om vad/vilka medel som funkar...
Men det är ju klart får det inte skrivas om andra medel än bbv 's så vet dom ju inget annat!!
Men det är ju klart får det inte skrivas om andra medel än bbv 's så vet dom ju inget annat!!
Senast redigerad av 4 Viper76, redigerad totalt 14 gång.
-
Gråben
- Trogen Medlem

-
bigguns
- Entusiast

Håller med till 100%limban skrev:vill ge ett litet kom ihåg att den spriten innehåller återfuktande saker samt en del andra grejor som lätt gör att den kleggar..
eller så tvättat du bilen med HD-Grön ordentligt![]()
// Anders
mvh
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Re: Sv: Re:
Inlägget anmäldes, och jag plockade hänvisningen till säljaren. Att tipsa om "hushållsprodukter" som kan användas kan väl vara OK, men till utländska konkurrenter är det inte. Det finns produkter för just det bruket, och även om ej koncentrerade, hos sponsorerna.e_king skrev:Mig veterligen är det ingen sponsor som säljer ren ipa. Eller någon form av ipa. Så det inledande inlägget om sprit får vara kvar men inte mitt inlägg om, just det, sprit, blir rapporterat och raderat. Diktatur och personligt känns det som.
/Fredrik
MOD
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
HazeGlaze
- Medlem
...vill ge ett litet kom ihåg att den spriten innehåller återfuktande saker samt en del andra grejor som lätt gör att den kleggar..
// Anders[/quote]
Håller med till 100%
mvh[/quote]
Håller med på vad? Tvätta bilen med hd-grön? Japp det funkar nog bra.
Men min innehållsförteckning på denna produkt säger: 2-propanol (400g/kg)(Sofia Lauroyl Sarcosinate).
Ursäkta felskrivningarna och citeringarna...j-la smartphones. Går ju för tusan inte att skriva på dom. Jag skulle klistra in en länk från wiki på 2-propanol men what the heck. Ni får googla
// Anders[/quote]
Håller med till 100%
mvh[/quote]
Håller med på vad? Tvätta bilen med hd-grön? Japp det funkar nog bra.
Men min innehållsförteckning på denna produkt säger: 2-propanol (400g/kg)(Sofia Lauroyl Sarcosinate).
Ursäkta felskrivningarna och citeringarna...j-la smartphones. Går ju för tusan inte att skriva på dom. Jag skulle klistra in en länk från wiki på 2-propanol men what the heck. Ni får googla