Jag spritade efter jag hade använt Glare Micro-Finish med Carpro eraser och jag såg inga hologram efteråt så jag hoppas att jag fich bort dom.davve skrev:De kanske bara fyller i hologramen..?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Akut hjälp med hologram.
-
popp
- Entusiast

Re: Akut hjälp med hologram.
Senast redigerad av 4 popp, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Ok. Jag har inte hittat någon kraftigare än roterande. Finns det roterande med slag möjligtvis.
Det är ett bra sätt. Om du kör med optipad.davve skrev:Jao, alternativt köra med en kraftigare maskin i andrasteget som rår på hologramen bättre.
/Fredrikpopp skrev:Jag tackar för alla svaren.![]()
Om man ska sammanfatta allt detta så ska man alltså köra med optipad på första steget med roterande och som andra steg köra med medium trissor och PF2500 på en roterande,och som sista steg köra med mussepigg och medium trissor med SF4500.
Är det rätt tänkt.?
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
du ska alltid kör ut medlem maximalt..gjorde du det?¨
nästan så det dammar..och du behöver absolut inte köra på max hastighet.. ..okej?..
körde du med optipad och körde så du vart nöjd och inte där på högsta hastighet..okej?,,
.. sedan ska du köra med lila rondell och FG 400 till du får upp den glans du vill ha..
sedan gula rondeller och Power Finish.. med dubbelmaskinen..då är ytan garanterat spegelblank..
// Anders
nästan så det dammar..och du behöver absolut inte köra på max hastighet.. ..okej?..
körde du med optipad och körde så du vart nöjd och inte där på högsta hastighet..okej?,,
.. sedan ska du köra med lila rondell och FG 400 till du får upp den glans du vill ha..
sedan gula rondeller och Power Finish.. med dubbelmaskinen..då är ytan garanterat spegelblank..
// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Okej?
Lila, Okej?
Vilka hårdheter? Vad Ni använder vet inte vi.
Att medlet ska köras ut ordentligt framgår förhoppningsvis av de flesta trådar.
Det som däremot inte framgår är att medlen inte ska köras på maxhastighet. (Inte maxhastighet på maskinen, utan av tillverkaren angivet varvtal på medlet)
Optipad lämnar för mig alltid en yta man måste städa innan glanspolering.
Är du nöjd med gula och PF så lägger du på valfritt lackskydd efter det.
Reflect.
Mvh Fredrik
Lila, Okej?
Vilka hårdheter? Vad Ni använder vet inte vi.
Att medlet ska köras ut ordentligt framgår förhoppningsvis av de flesta trådar.
Det som däremot inte framgår är att medlen inte ska köras på maxhastighet. (Inte maxhastighet på maskinen, utan av tillverkaren angivet varvtal på medlet)
Optipad lämnar för mig alltid en yta man måste städa innan glanspolering.
Är du nöjd med gula och PF så lägger du på valfritt lackskydd efter det.
Reflect.
Mvh Fredrik
limban skrev:du ska alltid kör ut medlem maximalt..gjorde du det?¨
sedan gula rondeller och Power Finish.. med dubbelmaskinen..då är ytan garanterat spegelblank..![]()
// Anders
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Varför kör ni på högsta hastighet??..
// Anders
// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- addebe
- Medlem
En fråga, vart står det i tråden att "dom" kört på högsta hastighet? Kanske har missat detta men tror inte någon körde på max...limban skrev:Varför kör ni på högsta hastighet??..
// Anders
Om nu någon kört på max (allmänt), ser inte jag något fel med detta, då man lär sej av att testa olika metoder? Vi är många amatörer som lär sej dagligen...
Onödigt inlägg när trådskaparen ville ha hjälp!
/Andreas
Senast redigerad av 4 addebe, redigerad totalt 14 gång.
- davve
- Medlem
Jag menade ex. Toptool, då får ja bort hologram iaf.e_king skrev:Ok. Jag har inte hittat någon kraftigare än roterande. Finns det roterande med slag möjligtvis.
Det är ett bra sätt. Om du kör med optipad.davve skrev:Jao, alternativt köra med en kraftigare maskin i andrasteget som rår på hologramen bättre.![]()
/Fredrikpopp skrev:Jag tackar för alla svaren.![]()
Om man ska sammanfatta allt detta så ska man alltså köra med optipad på första steget med roterande och som andra steg köra med medium trissor och PF2500 på en roterande,och som sista steg köra med mussepigg och medium trissor med SF4500.
Är det rätt tänkt.?