Funderar på att skaffa en liten roterande polermaskin. Tanken är att sätta dit någon form av förlängd stödplatta så att man lätt kan komma åt på jobbiga ställen. Har en liten fästplatta som man sätter på en vanlig borrmaskin men känns inte riktigt som det är tillräckligt med kraft i en borrmaskin jämfört med en polermaskin. Har heller ingen kompressor så luftdrivna maskiner går tyvärr bort.
Den enda jag hittat som skulle kunna passa mina önskemål är Festool RAP 80 men den ligger ganska högt i pris så tänkte om någon vet någon liknande fast från något billigare märke.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Liten roterande maskin sökes
-
Arjen
- Medlem
Liten roterande maskin sökes
Senast redigerad av 4 Arjen, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Liten roterande maskin sökes
Kan du inte ta vanlig borrmaskin som går på väggström o polera med den
så gör jag ibland på mindre punkter där jag vill ha en rak axel
men har på senaste en vanlig roterande stor maskin med förlängd axel och 75mm fästplatta
vilket jag även säljer
så gör jag ibland på mindre punkter där jag vill ha en rak axel
men har på senaste en vanlig roterande stor maskin med förlängd axel och 75mm fästplatta
vilket jag även säljer
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- e_king
- Entusiast

Som Logan säger. En förlängningsaxel till en vanlig maskin. Den gör större skillnad än vad man tror.
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
kimpon
- Medlem
Har du provat att söka på google.
https://www.google.se/search?q=roterand ... h&imgdii=_
https://www.google.se/search?q=roterand ... h&imgdii=_
Senast redigerad av 4 kimpon, redigerad totalt 14 gång.
Den som har mest när han dör vinner.
-
Arjen
- Medlem
Har sökt runt men hittar nästan bara DA-maskiner eller tryckluftsdrivna. Dessutom är det väldigt bra att få rekommendationer från folk som använt en viss produkt än att chansa och köpa någon som verkar bra.
Har testat en liten fästplatta på borrmaskin och det fungerade ok. Kanske har en klen borrmaskin men den kändes inte lika kraftfull som en polermaskin.
Äger ingen roterande alls men kanske ska köpa en billigare model och köpa till en förlängd axel och en mindre stödplatta.
Har testat en liten fästplatta på borrmaskin och det fungerade ok. Kanske har en klen borrmaskin men den kändes inte lika kraftfull som en polermaskin.
Äger ingen roterande alls men kanske ska köpa en billigare model och köpa till en förlängd axel och en mindre stödplatta.
Senast redigerad av 4 Arjen, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Ja om du bara planerar och köra sådana små trissor
så kan du nog köpa vilken maskin som helst typ 299:- typen
så kan du nog köpa vilken maskin som helst typ 299:- typen
The passions is what drives the art. Detailing for life