Om man använder en mussepiggmaskin.
Eller behöver man köra FF3000 istället
Jag brukar använda FG400 som första steg med twisted wool trissor på en Flex roterande maskin

Jag har också provat denna kombo som du och jag kan bara hålla med dig.BTG skrev:Testade att ta bort hologram med Glare micro finish efter roterande med twisted wool FG400,orkade inte med helt att ta allt,körde istället med IP2100 då var det inga problem.

Hur upplever du Micro finish,får du som en liten "hinna" när du torka bort det,typ lite som en oljehinna?popp skrev:Jag har också provat denna kombo som du och jag kan bara hålla med dig.BTG skrev:Testade att ta bort hologram med Glare micro finish efter roterande med twisted wool FG400,orkade inte med helt att ta allt,körde istället med IP2100 då var det inga problem.
Micro finish orkade inte få alla holgram för mig heller.
Men detta var på en svart Audi så allt syns rätt tydligt tyvärr.![]()
Får prova IP2100 en gång och kolla om det fungerar för mig också.![]()
Har en flaska IP2100 liggande men har aldrigt provat detta medel .

PF2400 är ju grövre än FF3000 vilket innebär att det har en mer slipande effekt än FF3000. Ett grövre medel gör ju samma sak som ett mildare medel, men på kortare tid och med ökad risk för att du tillför microrepor beroende på medlets grövre karaktär.popp skrev:Tackar för svaren.![]()
Jag trodde inte att man med enbart PF2400 kunde plocka hologram.![]()
Jag fick för mig att man ska köra med Typ FF3000 för att få dom.
Ibland har jag haft problem med att fort bort hologram med FF3000 eller SF4500.
Får testa med PF2400 idag när jag ska polera en mörkgrå metallic volvo s60 och se hur resultatet blir med PF2400![]()
Ska använda Flex roretande med twisted wool trissor och en mussepigg maskin med mediumtrissor.
Micro Finish är ett extremt fint polermedel, om det ens slipar alls, här upplever jag mer att det är trissan som gör jobbet. Jag har städat bort FG400-hologram på svart Saab med enbart hårda trissor och Micro Finish med mycket gott resultat.popp skrev:Jag har också provat denna kombo som du och jag kan bara hålla med dig.BTG skrev:Testade att ta bort hologram med Glare micro finish efter roterande med twisted wool FG400,orkade inte med helt att ta allt,körde istället med IP2100 då var det inga problem.
Micro finish orkade inte få alla holgram för mig heller.
Men detta var på en svart Audi så allt syns rätt tydligt tyvärr.![]()
Får prova IP2100 en gång och kolla om det fungerar för mig också.![]()
Har en flaska IP2100 liggande men har aldrigt provat detta medel .

Får du en hinna kvar av Micro Finish använder du för mycket medel, kör ut det för lite eller har för dåliga dukar att torka med. Micro Finish ska helst köras så tunt att det mer eller mindre försvinner helt vid appliceringen.BTG skrev: Hur upplever du Micro finish,får du som en liten "hinna" när du torka bort det,typ lite som en oljehinna?
Kanske ska vara så och det förvinner när man lägger lackskydd över.