Lemerok skrev: Och sist en massiv MISS!?![]()
![]()
Insekterna är ju kvar på Intercoolern bakom nedre grillen, katastrof...![]()
![]()
Roligt att du blev nöjd. Trevlig bil att jobba med och riktigt läcker färg.
/Fredrik
Skickat från min D6503 via Tapatalk

Lemerok skrev: Och sist en massiv MISS!?![]()
![]()
Insekterna är ju kvar på Intercoolern bakom nedre grillen, katastrof...![]()
![]()

Funderade lite på det innan, men har kikat lite under och den verkar ha ganska bra skydd faktiskt.Manor skrev:Lemerok, funderar du på någon kompletterande rostskyddsbehandling? Ford kanske har blivit bättre på den punkten, men jag körde en komplett behandling av både min Subaru och mammas Mazda 3. Om man inte behåller bilen så många år så har man väl inte igen satsningen...men bilen kommer förhoppningvis leva längre.
Vi "nördar" gillar ju att hålla bilen i toppskick, och det är skönt att ha tagit hand om underredet också.

Hehe, synd bara att solen inte visat sig än. Kommer glänsa ännu finare då.e_king skrev:Det var slarvigt av mig.
: D
Roligt att du blev nöjd. Trevlig bil att jobba med och riktigt läcker färg.
/Fredrik
Skickat från min D6503 via Tapatalk

Okej, den här i Österbybruk? Vet inte så mycket om den, bra? Farsan kände någon som alltid lämnade dit sina bilar med bra resultat.henkek skrev:De är Grannen som äger rostskyddsverkstan här hemma:)

Jag valde Rostskydds Metoder i Vinsta (Stockholm).Lemerok skrev:Okej, den här i Österbybruk? Vet inte så mycket om den, bra? Farsan kände någon som alltid lämnade dit sina bilar med bra resultat.henkek skrev:De är Grannen som äger rostskyddsverkstan här hemma:)
Den jag snackat med och fått rekommenderad var http://www.bilrost.com , fulaste och äldsta hemsidan, men han verkar kunnig och har hållt på riktigt länge.

Lemerok skrev:Okej, den här i Österbybruk? Vet inte så mycket om den, bra? Farsan kände någon som alltid lämnade dit sina bilar med bra resultat.henkek skrev:De är Grannen som äger rostskyddsverkstan här hemma:)
Den jag snackat med och fått rekommenderad var http://www.bilrost.com , fulaste och äldsta hemsidan, men han verkar kunnig och har hållt på riktigt länge.

Tackar.JesperNilsson skrev:Dekalen blev kanon! Snygg färg på bil![]()
Vill också ha en liten rolig bil.. Men är ganska låg prio på det nu..

Fråga gärna.Manor skrev:Jag kan nämna att Subarun fick en 2:a i betyg, och nya Mazda 3 en stark 3:a.
Mazdan kompletteringssprutas för den svenska marknaden, men om den skulle behållas längre än 3-4 år så rekommenderades en ytterligare behandling.
Efter behandlingen så når Subarun upp till en 4:a i betyg...inte en 5:a då det enligt Rostskydds Metoder finns en del konstruktionsmissar som inte jobbas bort med hjälp av rostskyddsmedel. En Volvo V70 tror jag ligger på en 4:a direkt. Från 2009 hade dock skyddet (på Volvo) försämrats mot tidigare modeller, men det kanske bara är marginellt.
Om din Ford har innerskärmar gjorda i ett pressat filtmaterial så är det en fukt och smutssamlare...under dessa kan det åtminstone behövas en behandling.
Jag kan dock utan tvekan rekommendera Rostskydds Metoder som verkar veta det mesta om bilmodeller och rost. Om du vill så kan jag fråga om råd åt dig.

Mm verkar lovande.Manor skrev:Då verkar det ju vara ett bra rostskydd på din Ford.
Det är ju som sagt Rostskyddsmetoder som gör kontrollen för Vi Bilägare.