Halloj!limban skrev:Logan..
då man pratar dubbeloscillerande maskiner så är ju det delvis vikten som spelar in om den stannar eller inte.
Nej det är det inte.. det är kraften på motorn och hur maskinen driver vikterna..![]()
men som jag sa..en proffs jobbar för att tiden betyder massor att få till en bil..
har du dubbel oscillerande så går det dubbelt så fort för att uppnå samma resultat..
men vist kan du göra samma jobb med en vanlig oscillerandemaskin eller en lite lufttrycksdriven maskin..
eller är man amatör och tiden inte har betydelse.. kan du ju uppnå samma resultat med en gammaldax tasselsudd och mängder med polermedel och tid över..skämt och sido..
men klart det går..![]()
// Anders
Jag har dykt på patrull i da träsket
Om vi säger att man har en TT med dubbla trissor och man har dubbla trissor på 2*135mm.
Om man då har en maskin med en trissa på 135mm och liknande kast.
Om man då har lika trissor och lika medel borde då maskinen med dubbla trissor betta lika mycket?
Det jag testade idag bevisade motsatsen för mig tyvärr?

Till vänster är det kört med TT
Samma resultat här, jag körde med tidtagarur 10 och 30 sekunder.
Teorin jag har är.. Trycket på maskinen med dubbla trissor blir för litet, så det är därför enkel trissan bettar bättre.
Eller finns det någon annan förklaring?
Sen är jag av den synpunkten att man inte kan stressa fram bra resultat, utan det måste få ta tid
Visst kan man kuta över en bil och lägga en skaplig nivå om kunden vill ha det och betalar för det.
/magnus