Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bare Bone...wannabe?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Bare Bone...wannabe?

Inlägg av Manor » 16 apr 2014 18:29

Snart är det dags för påsättning av sommarhjulen.
Jag tänkte på nytt försöka få till lite snyggare innerskärmar än de brun/grå/mattsvarta som ser så trista ut.
Planen var att ha köpt hem CG BareBones, men det ville sig inte...så nu står man där utan.
Går det att använda något annat medel? Jag har ju drösvis med olika medel efter år av handling och hamstring...kanske går det att använda ett valfritt vinylglansmedel?

Har någon testat eller har ni något annat tips?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

miken
Entusiast
Entusiast

Re: Bare Bone...wannabe?

Inlägg av miken » 16 apr 2014 18:51

självklart går det att använda andra medel använde Ultima tire & trim tidigare på mina innerskärmar. Bare Bones har ju inte alls lika bra hållbarhet men den är ju så pass enkel att applicera efter en tvätt och man slipper skruva lös hjulen för att koma åt i skärmarna :) Blir mycket bra resultat av Bare Bones då den också kan sprayas på stötdämpare och andra delar under bilen med mycket bra resultat :) och ett pluss är ju att bilen luktar hubbabubba länge efteråt :)

Köp på Ebay :nicka
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Bare Bone...wannabe?

Inlägg av Manor » 16 apr 2014 19:14

Toppen, Ultiman känns lite dyr att köra i hjulhusen...men jag har lite andra billigare "vinylmedel" att ta till :).
mvh Manor

Skriv svar