Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Flygrost
-
anderskstore
- Ny Medlem
Flygrost
Lite frågeställningen till er alla där ute gällande flygrost. Lägger ni syra innan ni kör med lera, karosssvamp eller liknande inann eller tar ni det efter? Vda jag förstått lägger många syran innan då den löser flygrosten, frågan är då tar då om man nu använder karosssvampen skada eller bör man spola bilen innan. För min del föredrar jag nu karosssvamp eller som denna jag fastnat för http://shop.bollnasbilvard.se/bbv-start ... el-32x30cm som jag tycker är grym men som jag förstått bör man spolan bilen innan efter låtit syran verka eller har jag fel?
Senast redigerad av 4 anderskstore, redigerad totalt 14 gång.
- progge
- Moderator

Re: Flygrost
Avspolning av bil efter medel mot flygrost medel, skälv klart.
I detta läge även en lätt schamponering, ju mindre sk*it man kan dra runt.....
Tar så liten tid att spola av bilen så jag ser inga problem med detta.
Man skall ändå smörja för leran, så avtorkning behövs inte.
Detta är som jag gör, finns säkert lika många skolor som det finns användare.
Rätt eller fel, upp till var och en att avgöra.
I detta läge även en lätt schamponering, ju mindre sk*it man kan dra runt.....
Tar så liten tid att spola av bilen så jag ser inga problem med detta.
Man skall ändå smörja för leran, så avtorkning behövs inte.
Detta är som jag gör, finns säkert lika många skolor som det finns användare.
Rätt eller fel, upp till var och en att avgöra.
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- Lemerok
- Entusiast

Re: Flygrost
Lera vill man köra endast vid behov tycker jag, känn på lacken med en plasthandske eller plastpåse över handen. Är den sträv brukar jag köra lera, oavsett om den ser smutsig ut eller inte.
Men behövs det inte så hoppar jag över det.
Av samma anledning kör jag lera som sista steg endast, för att ta bort eventuell smuts som är kvar efter kem och vanlig tvätt. Spolar oftast före och efter, beroende på vad för glidmedel som används.
Men behövs det inte så hoppar jag över det.
Av samma anledning kör jag lera som sista steg endast, för att ta bort eventuell smuts som är kvar efter kem och vanlig tvätt. Spolar oftast före och efter, beroende på vad för glidmedel som används.