Hej!
Har en ganska ny bil, 7 månader och 1400 mil, där det känns som det ligger en vit hinna med vatten kvar varje gång man kört med torkarbladen. Som om glaset inte är rakt liksom.
Har testat att torka av rutan med spolarvätska, isopropanol, t-röd, thinner osv, inget verkar hjälpa.
Funderar på vad detta medel gör i praktiken, vad resultatet blir.
Någon som testat och upplevt resultatet, och hur blev det?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Autoglym Glass Polish
-
Wolfram
- Medlem
Autoglym Glass Polish
Senast redigerad av 4 Wolfram, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Re: Autoglym Glass Polish
Har inte provat just det men Gtechniq G4 men de ska vara ungefär samma har jag fattat det som.
Det är som en riktigt djup rengöring och kör man tillräckligt länge så får man bort en del finare repor. Jag kör med oscillerande, 75mm platta och gul kudde. Spritsar med vatten då och då för att de inte ska gå torrt. Riktigt bra om man ska lägga en glasbehandling efter.
/Fredrik
Det är som en riktigt djup rengöring och kör man tillräckligt länge så får man bort en del finare repor. Jag kör med oscillerande, 75mm platta och gul kudde. Spritsar med vatten då och då för att de inte ska gå torrt. Riktigt bra om man ska lägga en glasbehandling efter.
/Fredrik
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
Wolfram
- Medlem
Re: Autoglym Glass Polish
Låter kalas, får testa och se om det hjälper.
Borde funka med hård rondell på en 3401 och köra ordentligt antar jag?
Borde funka med hård rondell på en 3401 och köra ordentligt antar jag?