Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fågelbajs ?
-
deciso
- Trogen Medlem

Fågelbajs ?
Kom förbi en i helgen som hade haft inne bilen på rekondfirma men inte var nöjd och ville
jag skulle titta på hans bil. Det är en Skoda superb -13. Det var märken kvar efter fågelspillning.
Det var inte "kratrar" som man brukar se. Vanligt är ju att lacken helt enkelt frätt bort men här såg det helt jämt ut så ja sa att det fixar jag lätt. Men det sket sig ! Polerade men det hände ingenting!!!
Det är som om fågelspillningen gått igenom klarlacken och gett sig på basen och missfärgat den ?
Mycket märkligt. Är det någon som varit med om något sådant här ??
jag skulle titta på hans bil. Det är en Skoda superb -13. Det var märken kvar efter fågelspillning.
Det var inte "kratrar" som man brukar se. Vanligt är ju att lacken helt enkelt frätt bort men här såg det helt jämt ut så ja sa att det fixar jag lätt. Men det sket sig ! Polerade men det hände ingenting!!!
Det är som om fågelspillningen gått igenom klarlacken och gett sig på basen och missfärgat den ?
Mycket märkligt. Är det någon som varit med om något sådant här ??
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Fågelbajs ?
Ofta med fågelspill måste man våtslipa lite men krävs inte mycket
det är svårt att säga vad som går och inte går nu
man får nästan se bild för att avgöra hur illa det är.
Men 2500 papper några få tag med kloss och polera så bör det bli bra
det är svårt att säga vad som går och inte går nu
man får nästan se bild för att avgöra hur illa det är.
Men 2500 papper några få tag med kloss och polera så bör det bli bra
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
deciso
- Trogen Medlem

Tror inte det hjälper med våtslip eller mer polering.
Har inte grabbarna i Bollnäs, Jill eller något annat proffs varit med om något sådant här ?
Har inte grabbarna i Bollnäs, Jill eller något annat proffs varit med om något sådant här ?
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Släng upp en bild så får vi se
om du har möjlighet.
Se gärna denna
om du har möjlighet.
Se gärna denna
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Kapten Haddock
- Entusiast

Är inte så ovanligt att lacken krackilerar,ibland ända ner till plåten.
Tyvärr inget man kan göra.
MVH/
Tyvärr inget man kan göra.
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
deciso
- Trogen Medlem

Tack Logan men i detta fallet ser klarlacken helt slät ut. Jag försökte ta några foton men dom blev inte till någon hjälp.
Kapten Haddock. Det var det jag ville höra. Jag gick på med Scholl S3 gold och en vit hård trissa med roterande utan någon förbättring.
Synd på en så ny fin bil. Men ägaren lär nog tvätta bort fågelspillning direkt i fortsättningen
Kapten Haddock. Det var det jag ville höra. Jag gick på med Scholl S3 gold och en vit hård trissa med roterande utan någon förbättring.
Synd på en så ny fin bil. Men ägaren lär nog tvätta bort fågelspillning direkt i fortsättningen
- Kapten Haddock
- Entusiast

Det är såklart inget man kan va säker på innan man sett det men det är som sagt inte speciellt ovanligt.
MVH/
MVH/