Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Pris förslag
- viper
- Medlem
- Kontakt:
Pris förslag
Min sambos jobb tvättar sina bilar på Ditech de tar visst 425:- inkl moms är några volvos typ V70 ,XC60
Vanlig tvätt ut och invändigt typ 1 gång i mån
tänkte jag skulle göra något åt dem för få in lite pengar till min firma samt kul sak..
Sett att BVS tar 295:- för handtvätt så då är ju Ditech dyra.
Vad tror ni 295-350:- kr för göra jobbet.. tror jag är petigare än både BVS och Ditec ?
Tacksam för tips och råd.
Vanlig tvätt ut och invändigt typ 1 gång i mån
tänkte jag skulle göra något åt dem för få in lite pengar till min firma samt kul sak..
Sett att BVS tar 295:- för handtvätt så då är ju Ditech dyra.
Vad tror ni 295-350:- kr för göra jobbet.. tror jag är petigare än både BVS och Ditec ?
Tacksam för tips och råd.
Senast redigerad av 4 viper, redigerad totalt 14 gång.
- LineaR
- Trogen Medlem

Re: Pris förslag
425:- in och ut är rätt ok.
men om det bara är utvändigt så verkar det rätt dyrt.
Allt är ju upp till dig själv..tvättar du den noga/länge tjänar du på Kvalite och nöjd kund.
Fort o slarvigt hinner du kanske göra fler bilar men lär gå miste om kunder i framtiden.
295:- låter som ett ok pris du kanske lägger på något skydd som Orchards Perfection eller nåt annat lätt jobbat snabbskydd.
En maskintvätt Xtra Shine kostar 295kr på OK/Q8..då är det borstar med.
men om det bara är utvändigt så verkar det rätt dyrt.
Allt är ju upp till dig själv..tvättar du den noga/länge tjänar du på Kvalite och nöjd kund.
Fort o slarvigt hinner du kanske göra fler bilar men lär gå miste om kunder i framtiden.
295:- låter som ett ok pris du kanske lägger på något skydd som Orchards Perfection eller nåt annat lätt jobbat snabbskydd.
En maskintvätt Xtra Shine kostar 295kr på OK/Q8..då är det borstar med.
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.
- viper
- Medlem
- Kontakt:
kan säga om jag betalade 425:- för min bil för den tvätten skulle jag inte bli nöjd...
Tanken är nog att tvätta bilen ordentligt och lägga på Orchards SS och Perfection.
350:- kr ?
Tanken är nog att tvätta bilen ordentligt och lägga på Orchards SS och Perfection.
- LineaR
- Trogen Medlem

tvättar dom så illa men städar dom invändigt också?viper skrev:kan säga om jag betalade 425:- för min bil för den tvätten skulle jag inte bli nöjd...
350:- känner jag är lite på gränsen.(Men det är bara min åsikt)
Vad ingår i dom 350:-*?
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.
- davve
- Medlem
In och utvändingt? Dörrgångar, mattor, fönsterputs?
Senast redigerad av 4 davve, redigerad totalt 14 gång.
- viper
- Medlem
- Kontakt:
davve skrev:In och utvändingt? Dörrgångar, mattor, fönsterputs?
Det var tanken.....
- davve
- Medlem
Då tycker jag att 350 att ett bra pris! Bra för köparen dvs, och är du nöjd med det så är det bra för dig också 
Senast redigerad av 4 davve, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Som det har sagts några gånger på detta forum är att folk vill inte betala för detta arbete.
In och utvändig tvätt och tork tar väl ett par timmar sen skatt på dom hundringarna.
In och utvändig tvätt och tork tar väl ett par timmar sen skatt på dom hundringarna.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- fisher91
- Trogen Medlem

har du ett företag och ska jobba 1-3 timmar för att tjäna 350kr ink moms, dra skatt på det och minus material kostnad på cirka 10-20kr kommer man inte bli framgångs rik.
Finns ett 'rekond företag''
'' i Gävle som gör in och utvändig rengöring för 149kr
Jag förstår verkligen inte varför man ska droppa prisarna som dom gör, men dom pengarna blir nog inte skattade bara rätt ner i fickan + gratis arbetskraft från arbetsförmedlingen.
Finns ett 'rekond företag''
Jag förstår verkligen inte varför man ska droppa prisarna som dom gör, men dom pengarna blir nog inte skattade bara rätt ner i fickan + gratis arbetskraft från arbetsförmedlingen.
Automatlådor