Hej,
Kan man polera av bakljusen/B-stolparna på bilen med gott resultat med tex en "musse" maskin/gula-trissor och Menzerna Sf4500 alt PF?
Har aldrig vågat köra av bakljus och B-stolparna med maskinen utan har maskat av dom inför poleringen av bilen. Är det safe att köra med ovannämnda combo??
Hur gör ni om ni vill lyfta nivån på "dassiga" bakljus/B-stolpar?
//MVH
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polera bakljusen?
-
yoda78
- Medlem
Polera bakljusen?
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Re: Polera bakljusen?
Jag har kört över baklysena på flera bilar med samma medel som jag kör på lacken.
Tycker det blir bra.
Bland annat med FG400, PF2500 och SF4500
B-stolpar beror helt på bil dock, vissa blev knappt bättre av att polera, men beroende på bil kan det bli snyggt där med. Testa lite förhand först om du vill, se hur det blir, bara rätt fina medel jag kört där.
Tycker det blir bra.
Bland annat med FG400, PF2500 och SF4500
B-stolpar beror helt på bil dock, vissa blev knappt bättre av att polera, men beroende på bil kan det bli snyggt där med. Testa lite förhand först om du vill, se hur det blir, bara rätt fina medel jag kört där.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Jag kör baklyktorna med en mellangrov polish t.ex. Menzerna PF eller Sonax Perfect finish. Samma sak med b-stolpar som är svarta.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
-
Driven
- Ny Medlem
Baklampor går bra att polera lätt.
Behöver sällan poleras mycket eller med snabb hastighet ,
B stolpar går också att polera , om dem är lackerade så klart och inte matta .
men Ingen hög hastighet behövs eller hårt tryck på maskinen
Behöver sällan poleras mycket eller med snabb hastighet ,
B stolpar går också att polera , om dem är lackerade så klart och inte matta .
men Ingen hög hastighet behövs eller hårt tryck på maskinen