Jag köpte en v70n för ett par veckor sedan på bilfirma den såg riktigt fin ut där min första lite finare bil;)
men ett par dagar senare upptäckte jag lite hologram i lacken på huven ny bil o nyköpta 19 tummare o sänkningssats ville jag ju gensast fixa till detta;) köpte mig sonax rubbing och sonax hårdvax o sonax bilshampo
efter 6 hårda timmar med hand polering la på med vax duk och torka rent med fiburdukar
och till min stora förskräckelse så syntes alla smårepor/storarepor/ stenskott jätte mycket mer än innan;(
så efter varit här inne o spanat har jag bestämt mig för att köpa en cyclon kopia o starta att prova på det jag verkligen tycker om att göra men med maskin istället;)
och vad jag undrar e vilka produkter funkar bra på svart v70n det jag e ute efter e att tona ner så mycket repor som möjligt
vax delen har jag nog redan bestämt mig om;) ultima verkar vara det som tilltalar mig mest (kanske för min vana att hand polera allt;)
det e maskin polerings stegen samt vilka trissor jag behöver som jag e väldigt osäker på
vilka medel behöver jag? vad funkar bra med att tona ner stenskott/repor/tvättrepor/grövrerepor på ritigt svart lack
Som hjälp att hitta rätt produkter lägger jag in ett par bilder på bilen så ni får bättre uppfattning om vad som behövs göras
tacksamm för alla tips o råd om så väl tillväga gångsett och medel ,trissor + om där finns något hopp om bilen;)
Från lite avstånd båda sidor och huv

Nu till lite close upp bilder varnar de e inte snyggt!! hade blixt på kamran så det ska framhäva problemen

jag tror inte på underverk att allt ska försvinna men e det möjligt att jag kan tona ner problemen och hålla det mindre synligt med maskin?
Ps kan tillägga att huven som e nästsista bilden syntes där inte mycket stenskott/bläster när jag hämtade bilen utan det framhävdes tydligare när jag rubbat o vaxat den med sonax
tack på förhand Andreas