Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Toppa Glare för pärlor
-
Cogo
- Entusiast

Toppa Glare för pärlor
Hej hej!
Ska som sagt prova på Glare i vår men är fortfarande lite skeptisk till det då jag har en förkärlek till pärlor på lacken vid tvätt och regn, men jag valde ändå att testa det nu i vår.
Nu undrar jag om man skulle kunna samla i en tråd alla andra vaxer och lackskydd som folk har använt för att toppa Glare med för att få till lite pärlor. Vet att Progge testat Perfection med gott resultat, vet även att Glare har en egen toppning "Rapid action" som verkar fungera bra, men vad finns det mer? vilka QD/sprayvaxer har ni fått att fungera på Glate? Vilka andra vaxer har ni fått att fungera bra på Glare?
Skulle man våga lägga Powerlock ovanpå Glare eller kommer det inte att fästa?
Mvh Magnus
Ska som sagt prova på Glare i vår men är fortfarande lite skeptisk till det då jag har en förkärlek till pärlor på lacken vid tvätt och regn, men jag valde ändå att testa det nu i vår.
Nu undrar jag om man skulle kunna samla i en tråd alla andra vaxer och lackskydd som folk har använt för att toppa Glare med för att få till lite pärlor. Vet att Progge testat Perfection med gott resultat, vet även att Glare har en egen toppning "Rapid action" som verkar fungera bra, men vad finns det mer? vilka QD/sprayvaxer har ni fått att fungera på Glate? Vilka andra vaxer har ni fått att fungera bra på Glare?
Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Re: Toppa Glare för pärlor
Nej toppa inte med PL, det ska du ha i botten.
Perfection är den lättaste och smidigaste QD som ja har testat. Kör på den du blir inte besviken. Sonax xtreme shine detailer är bra men jobbig att torka ut. Valet är enkelt.
Perfection är den lättaste och smidigaste QD som ja har testat. Kör på den du blir inte besviken. Sonax xtreme shine detailer är bra men jobbig att torka ut. Valet är enkelt.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

Ser ingen anledning varför du ska lägga Powerlock på Glare.. slopa Glare istället och kör bara med Powerlock då du är ute efter pärlor. Perfection är den bästa QD jag provat 
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
marcus
- Entusiast

Sonax brilliant shine detailer är överlägsen när det kommer till att pärla.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Är den lika tråkig att torka ut som Xtreme intense shine detailer?marcus skrev:Sonax brilliant shine detailer är överlägsen när det kommer till att pärla.
- Manor
- Moderator

Jag skulle Glare:a och därefter köra med Perfection lite då och då (i mitt fall efter varje tvättCogo skrev:Hej hej!
Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Lemerok
- Entusiast

Det är samma medel, olika namn i Sverige och Utomlands bara.Perra83 skrev:Är den lika tråkig att torka ut som Xtreme intense shine detailer?marcus skrev:Sonax brilliant shine detailer är överlägsen när det kommer till att pärla.
Så ja, den är lite dryg att jobba med.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

har nu köpt på mig glare så jag ska testa det och utvärdera produkten. funderar på att testa att toppa med autoglym aqua wax, någon som provat det.
mvh Magnus
mvh Magnus
- Perra83
- Entusiast

Power Lock och Autoglym HD wax fungerar i alla fall.
-
marcus
- Entusiast

Perra83 och Lemerok. Testa att använda hälften så mycket medel nästa gång. Det är koncentrerat och det ger inget att överdosera, för det är då det kan bli lite svårt att torka.
- Perra83
- Entusiast

Jag har testat flera gånger och får som inget glid som Perfection germarcus skrev:Perra83 och Lemerok. Testa att använda hälften så mycket medel nästa gång. Det är koncentrerat och det ger inget att överdosera, för det är då det kan bli lite svårt att torka.
- Lemerok
- Entusiast

Känns som de fungerar helt olika, Sonax ger ju inte en hal yta, utan nästan åt det klibbiga hållet. Men ändå riktigt bra avrinning och pärlning.
Men var inte så svårt att dra på Sonax heller tyckte jag, fungerade bra.
Ska prova Perfection efter nästa tvätt tänkte jag, har en flaska hemma.
Men var inte så svårt att dra på Sonax heller tyckte jag, fungerade bra.
Ska prova Perfection efter nästa tvätt tänkte jag, har en flaska hemma.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Nu var det avrinning som var prioriteringen, och där är Sonax överlägsen allt jag har testat. Halkig? Nej.
-
Cogo
- Entusiast

Ni som tipsar om sonax, har ni faktiskt testat det på Glare? Funderar annars på Red mist, Prima slick, samt även autoglym aqua wax. Har aqua wax hemma nämligen.
Med vänlig hälsning, magnus
- Funk
- Moderator

Red Mist är trevlig, jag har dock en liten misstanke att den sliter i onödan på skyddet eftersom den är lösningsmedelsbaserad. Perfection eller möjligen DoDo's Acrylic Spritz är bättre och då är Perfection vinnaren enligt mig. Både i hanterbarhet och utseende, men Acrylic håller dock längre.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
marcus
- Entusiast

Nej, men på många andra skydd. Använd det du har hemma om du inte vill använda pengarna. Aqua wax kommer att göra ett bra jobb.Cogo skrev:Ni som tipsar om sonax, har ni faktiskt testat det på Glare? Funderar annars på Red mist, Prima slick, samt även autoglym aqua wax. Har aqua wax hemma nämligen.
-
Cogo
- Entusiast

Köpte på mig två flaskor pro polish, kanske skulle försöka byta en mot en flaska powerlock så man har båda hemma.
- Manor
- Moderator

Innan du byter så ska du testa Glare Professional Polish och se vad du tyckerCogo skrev:Köpte på mig två flaskor pro polish, kanske skulle försöka byta en mot en flaska powerlock så man har båda hemma.
Det är ett trevligt medel att jobba med, som även luktar gott i hanteringen.
Hållbarheten är helt ok, men som vi båda vet så kan vi ju ändå inte hålla oss från att pyssla om bilen med jämna mellanrum.
Jag har inte själv testat Menzerna Powerlock, men jag har förstått att det är ett väldigt bra och trevligt medel som många gillar.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
wallnermike
- Medlem