Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
DELTA TEC 2 VITON Heavy Duty lågtrycksspruta
-
yoda78
- Medlem
Köpte ovanstående lågtrycksspruta från bbv, nu har den tyvärr börjat krångla för mig.
Hackar å går trögt när man ska pumpa upp tryck i den. Har alltid efter användandet av flaskan släppt trycket ur den. Så varför har den börjat bete sig på detta vis, testade att försöka smörja upp "stången" med 5-56 utan nå resultat.
Är det någon som haft liknande problem med sin tryckflaska, står ju på bbv's hemsida att det är den bästa på marknaden, jag är inte imponerad i dagsläget. Inköpt för ca två år sedan och använd till degreaser wet avfettning.
//mvh
Hackar å går trögt när man ska pumpa upp tryck i den. Har alltid efter användandet av flaskan släppt trycket ur den. Så varför har den börjat bete sig på detta vis, testade att försöka smörja upp "stången" med 5-56 utan nå resultat.
Är det någon som haft liknande problem med sin tryckflaska, står ju på bbv's hemsida att det är den bästa på marknaden, jag är inte imponerad i dagsläget. Inköpt för ca två år sedan och använd till degreaser wet avfettning.
//mvh
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
- fisher91
- Trogen Medlem

Re: DELTA TEC 2 VITON Heavy Duty lågtrycksspruta
Har den fungerar i 2 år så har den överlevt sin livslängd jäkligt bra.
Ett tips är att vända den upp och ner och trycka så avfettningen inte ligger och äter upp tätningarna.
Ett tips är att vända den upp och ner och trycka så avfettningen inte ligger och äter upp tätningarna.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
-
s60r
- Medlem
Har exakt samma fel på min som jag även jag köpt från BBV
..
Använder den också till Degreser Wet enbart, och gör som du släpper trycket efter användning..
Trodde det vara bara min som betedde sig så, men nu har ju du samma problem också..
Min är också ca 2 år.
Använder den också till Degreser Wet enbart, och gör som du släpper trycket efter användning..
Trodde det vara bara min som betedde sig så, men nu har ju du samma problem också..
Min är också ca 2 år.
Senast redigerad av 4 s60r, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Exakt samma hände för mig fast jag hade foamer sprutan annars samma fabrikat och så.
För mig så var det gummi ringen som skapar trycket då man pumpar som börja hacka inne i röret.
jag testa mycket dock var det bara tillfälligt
Men om det är samma problem som mig testa då detta
skruva loss röret i botten av pumphandtaget så ser du en tätningsring i botten av armen som går upp och ner
smörj denna med något fint. För onödigt kladd använd vaselin detta är bara tillfälligt men lätt och ta bort om det inte är det felet. lägg en tunn hinna runt ringen o lite i röret skadar inte.
För er som har tryck problem det är ringen uppe i toppen av sprutan som är förstörd byt ut den så blir det som nytt
Jag har provat och det fungerar
köps på närmaste järnhandel
För mig så var det gummi ringen som skapar trycket då man pumpar som börja hacka inne i röret.
skruva loss röret i botten av pumphandtaget så ser du en tätningsring i botten av armen som går upp och ner
smörj denna med något fint. För onödigt kladd använd vaselin detta är bara tillfälligt men lätt och ta bort om det inte är det felet. lägg en tunn hinna runt ringen o lite i röret skadar inte.
För er som har tryck problem det är ringen uppe i toppen av sprutan som är förstörd byt ut den så blir det som nytt
Jag har provat och det fungerar
köps på närmaste järnhandel
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
yoda78
- Medlem
Precis som du beskriver det. Känns att det är i röret det hackar å kärvar, får testa att skruva av röret å smörja in o-ringen med lite vaselin.Logan skrev:Exakt samma hände för mig fast jag hade foamer sprutan annars samma fabrikat och så.
//mvh
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Sv: DELTA TEC 2 VITON Heavy Duty lågtrycksspruta
Men.. Vilka sprutor håller två år med petolium..herregud..
Ska ni ha längre hållbarhet måste du upp i in proffs spruta för mellan 2000 - 3000kr..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Ska ni ha längre hållbarhet måste du upp i in proffs spruta för mellan 2000 - 3000kr..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Tips för er som vill lägga ner mödan på att byta oringar
leta efter PTFE O-ringar dom ska stå div kemiska ämne
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Valkyr
- Medlem
- Kontakt:
Vilket är precis det infon säger om "viton" packningarna också. PTFE kan vara bättre. Men att påstå när man säljer grejer att dom motstår "allt" är väl galet då? BBV?Logan skrev:Tips för er som vill lägga ner mödan på att byta oringar
Senast redigerad av 4 Valkyr, redigerad totalt 14 gång.
-
bigfoot
- Medlem
Ska man ha något som ska stå emot lösningsmedel osv längre än både ptfe och viton(som visserligen är gjord för höga temperaturer" och nitril osv osv så är EPDM det bästa!
Jobbar med det så är det av intresse så hör av er så löser det nog sig me nya oringar
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jobbar med det så är det av intresse så hör av er så löser det nog sig me nya oringar
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Senast redigerad av 4 bigfoot, redigerad totalt 14 gång.
ROBERT FOLKSTRAND
Volvo v70 2,4T Sport Edition -2002
Volvo v70 2,4T Sport Edition -2002
-
hebbe
- Medlem
Ett tips är att hälla tillbaka avettningen i dunken och sedan skölja trycksprutan med vatten. Har en enklare sådan som ja köpte på mekonomen för 4-5 år sen och den hållen än.
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Kom på det nu
detta är lite utanför men min far har en äldre tryckspruta
och när den slutar pumpa pga avfettning som har stått lägger han den i ljummet vatten en kort stund. Sedan pumpar med enbart pump delen under vatten en stund och det har löst problemen flera gånger otroligt nog.
detta är lite utanför men min far har en äldre tryckspruta
och när den slutar pumpa pga avfettning som har stått lägger han den i ljummet vatten en kort stund. Sedan pumpar med enbart pump delen under vatten en stund och det har löst problemen flera gånger otroligt nog.
- Manor
- Moderator

Jag köpte två sådana pumpflaskor från BBV för 3-4 år sedan, och de fungerar fortfarande perfekt.
Den ena körde jag tidigare Wet Degreaser i, och numera Micro P27...och i den andra kör jag HD-grön.
Jag låter alltid vätskan ligga kvar, men släpper ut trycket liksom du/ni.
Motsvarande pumpflaskor från Biltema höll någon vecka både för mig och herr Persson.
Herr Persson har också likadana flaskor som också fungerar perfekt vad jag vet.
Det kanske var andra packningar i flaskorna förr?
Den ena körde jag tidigare Wet Degreaser i, och numera Micro P27...och i den andra kör jag HD-grön.
Jag låter alltid vätskan ligga kvar, men släpper ut trycket liksom du/ni.
Motsvarande pumpflaskor från Biltema höll någon vecka både för mig och herr Persson.
Herr Persson har också likadana flaskor som också fungerar perfekt vad jag vet.
Det kanske var andra packningar i flaskorna förr?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.