Gled runt bland div medel hos en återförsäljare så titta på avfettning
fanns en bra hög att välja mellan men det jag titta mest på var detta
finns som
Aromhaltig
högaromatiskt
lågaromatiskt
Så gissar att det lät som arom som doftar starkt
men var osäker så frågar om någon vet mer exakt.
Alla var kallavfettning med
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Liten fråga om medel och vad dom kallas
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Liten fråga om medel och vad dom kallas
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Funk
- Moderator

Re: Liten fråga om medel och vad dom kallas
Lite förenklat så kanske doften har med det att göra, men jag vill minnas att det är en term ifrån tillverkningen där flyktiga ämnen benämns högaromatiska och mindre flyktiga då lågaromatiska. Högaromatiska kolväten anses vara stark cancerframkallande så dom är numera t.ex uteslutna ur bildäckstillverkning där dom tidigare var vanliga. Jag tror t.ex toulen och bensen är exempel på högaromatisk och skadliga ämnen, och t.ex paraffin är lågaromatiskt, fast heller inte direkt hälsosamt..
Allt taget ur minnet så någon annan får gärna rätt mig om det är fel eller för förenklat..
/Thomas
Allt taget ur minnet så någon annan får gärna rätt mig om det är fel eller för förenklat..
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Så det är inget som säger att man får starkare saker om man väljer högaromatiskt
utan kanske bara sliter mer på kroppen bilen och värsta fall naturen.
utan kanske bara sliter mer på kroppen bilen och värsta fall naturen.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Funk
- Moderator

Högaromatisk är inte lika med bättre, ibland t.o.m tvärtom. Du skulle väl t.ex inte tvätta bilen med bensin vilket är högaromatisk om jag minns rätt.
Vill du ha tips så kolla namnen och fråga här vad forummedlemmarna har för erfarenhet av de olika produkterna, det är nog det enklaste..¨
/Thomas
Vill du ha tips så kolla namnen och fråga här vad forummedlemmarna har för erfarenhet av de olika produkterna, det är nog det enklaste..¨
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse