Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Nybörjar hjälp

Poleringssätt och produktval.
micke990
Ny Medlem

Re: Nybörjar hjälp

Inlägg av micke990 » 07 dec 2013 09:58

Ber om utsäkt för sent svar. Glömde bort denna tråd.

Men resultatet blev perfekt.

Tack för hjälpen :D
Senast redigerad av 4 micke990, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Mercafreak
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mercafreak » 07 dec 2013 20:14

Precis som ovan säger så ska polermedlet bort direkt. Vax eller lackförsegling kan sitta en stund. Står på burken vad som rekomenderas.

Ett annat tips är att ta det lugnt. Ta en dörr i taget, skuff eller vad det nu är. Låt den ta 1,2,3 timmar eller vad den nu tar till du är riktigt nöjd med resultatet. Ingen ide å fara över hela bilen så det blir halvdant. då har du bara slösat tid och du är fortfarande inte nöjd. :mrgreen:

Och en sak till.. glöm inte bilderna :D :D :D :D :D
Senast redigerad av 4 Mercafreak, redigerad totalt 14 gång.
:brumm

woozle
Ny Medlem

Inlägg av woozle » 12 jan 2014 19:36

Så hårda och tjocka pads som möjligt för rubbing. Singelmaskin vill iaf jag ha så liten pad på som möjligt men hård iaf. Väldigt ytliga repor är det enda jag skulle använda mjuka pads till annat än att lägga vax med.

Man bör säkert inte blanda medel på padsen men det har jag alltid gjort. Kör en hård borste mot paden när maskinen är igång. Torka av vaxet med microfiberduk

Edit: gällande medel så gillar jag aoutosmarts grejer. Är det djupa repor behövs nog dock rubbing med slipmedel. Gärna 11 eller 13

Skriv svar