Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Däck

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
t.eklund
Ny Medlem

Re: Däck

Inlägg av t.eklund » 28 okt 2013 09:46

Tack för alla svar. Jag har kollat runt lite och tänkte prova något annat. Googlade på Sebastian Vettel som är ambassadör för någon site man kan beställa däck på. Minns inte vad den heter just nu.

Får återkomma med en egen rapport när jag beställt mina däck också då antare jag :-)
Senast redigerad av 4 t.eklund, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
t.eklund
Ny Medlem

Inlägg av t.eklund » 05 nov 2013 10:48

Tack för alla tips. Själv har jag använt mig av http://www.tirendo.se, som verkar ha bra och billiga däck. När jag köpte dem tog det iofs 2 dagar längre än de sagt men å andra sidan gick allt annat kring köpet smidigt. Och däcken var i fint skick. Kundtjänsten var hjälpsam och fungerade fint. Ifall någon annan har erfarenhet av tirendo så berätta gärna er historia så vi får en bredare bild.
Senast redigerad av 4 t.eklund, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Mercafreak
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mercafreak » 01 dec 2013 20:57

Jonke skrev:Dackonline.se
Har köpt massor av däck från dem. Hyffsat snabba leveranser, 3-4 arbetsdagar och fri frakt hem till dörren. Gummigubben i byn e väll inte jättelycklig när man kommer ner med dem men då han vill ha dubbla priset på ett par Michelin PS3 så får han skylla sig själv. :shock:
Senast redigerad av 4 Mercafreak, redigerad totalt 14 gång.
:brumm

Strand
Ny Medlem

Inlägg av Strand » 07 dec 2013 09:06

Där är oftast(bör tilläggas) skillnad på däck köpta online och i butik...

Däck som du köper online, där får du dina 4 däck med garantier från dom (inte däckverkstaden som lägger på dom), har däcken inte legat som dom borde kan dom bli smått skeva och vobbla lite(bör dock försvinna efter x antal mil, men vissa däck vägrar)
Däck kan vara av 2'sorteringen, mycket obalans som då måste balanseras ner - inget bra däck..
Däcket kan vara tillverkat på andra sidan jordklotet, lite andra råvaror(borde inte skilja överdrivet mycket men man ska aldrig säga aldrig) och framförallt - kolla upp vad du köper för däck!
Köper du ett nordiskt, ett europeiskt eller vad köper du? Är belastningsindex rätt? Hastighetsindex? Sistnämnda vad gäller vinterdäck finns inga lagkrav, men på sommardäcken MÅSTE däckets maxhastighet vara högre än bilens topphastighet oavsett om du heter Agda och är 95 o kör mellan huset o brevlådan eller om du heter Alonso och kör formel1 med din bil..
Är dessa fel kan bilen bli svajig och osäker vid höga hastigheter, kul o köra runt i en fin bil med dåliga däck med sina ungar där bak bara för man snålat in lite på däcken.... ;)

Köper du av lokal handlare har du fulla garantier vad gäller allt - annars är det en dålig verkstad.

Vi tar drygt 680-1000kr extra beroende på storlek om du har egen köpta däck med dig, vi har haft problem med drygt 1/4 av kunderna som köper däck själv och sen vill reklamera så vi vill inte ha dessa kunder egentligen så därför har vi ett högre pris och meddelar före om kostnad och 0 garantier!(såklart om ventilen krånglar är det ju vårt fel då får vi stå för det.. Men gällande däcket finns det inga garantier)

Vi som jobbar på däckverkstad får ändå en del erfarenhet med däck så vi vet vad som funkar på din bil o vad som inte funkar, vad som är bra o vad som är skit..
Med förvaring till 4000bilar och minst lika många till som har sina hjul hemma så får man träffa en del människor och bilar och lär sig rätt fort :)

Skriv svar