Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hjälp med rekond

Allt utvändigt arbete och produktval.
Schiznit
Ny Medlem

Hjälp med rekond

Inlägg av Schiznit » 22 nov 2013 01:06

Jag vet inte riktigt var denna tråden passar så testar här.
Jag är ute efter någon i sthlm som kan hjälpa mig med rubbing/polering och lackskydd av min röda Honda,en rekond helt enkelt. Jag har tillgång till en schysst flex maskin men tvekar på att göra jobbet själv då jag aldrig polerat eller vaxat med annat än cyclo dubbeltrissa och är helt novis vad gäller detta.
Jag skulle gärna lära mig men det är svårt genom att bara läsa/kolla youtube och har ingen lust att experimentera med bilen och riskera sabba lacken.

Känner heller ingen som har koll på detta med polering så mkt tacksam för svar :)
Senast redigerad av 4 Schiznit, redigerad totalt 14 gång.

Andyah
Medlem

Re: Hjälp med rekond

Inlägg av Andyah » 22 nov 2013 01:09

tar du det bara lungt o låt maskinens tyngd göra jobbet o rör på maskinen så kommer du inte sabba nått. trycker du hårt o håller still..ja då blir det inte bra efter en stund.
Senast redigerad av 4 Andyah, redigerad totalt 14 gång.

Schiznit
Ny Medlem

Inlägg av Schiznit » 22 nov 2013 01:20

Jag förstår att man kan lära sig och att det säkert går bra om man tar det lugnt men jag skulle gärna leja bort jobbet till någon som kan detta och som tycker det är kul. Är det enda alternativet ditec, mrcap eller nåt liknande som tar 5000 för en rekond med riktigt lackskydd?

Jag gillar inte att vaxa direkt så lackskydd vill jag gärna ha så det blir mer lättskött. Lahega hydrowax eller liknande gillar jag då det är en bra kompromiss som är lätt att lägga på lite då och då som underhåll.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 22 nov 2013 01:29

om du är beredd på att lägga två dagars utbildning för att lära dig polering.. så finns det säkert hjälp runt Stockholm.. testa waxdepon om du inte hittar någon annan.. :jeps
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Schiznit
Ny Medlem

Inlägg av Schiznit » 22 nov 2013 01:39

Jag är mer intresserad av att få hjälp, leja bort det till någon kunnig. Dock letar jag alternativ till de dyra rekondföretagen som jag tycker borde finnas.

Jag är mer ute efter någon duktig hobbyrekondare som skulle vilja göra detta. Likväl som det finns duktiga bilmekaniker/biltrimmare som jobbar på hobbynivå och som ibland är ett mycket bra alternativ till märkesverkstad borde det finnas rekondare. Skriv här eller skicka ett meddelande.

Användarvisningsbild
Siggy-Stardust
Medlem

Inlägg av Siggy-Stardust » 22 nov 2013 11:46

Vart bor du och vad skulle du tycka var prisvärt?
Senast redigerad av 4 Siggy-Stardust, redigerad totalt 14 gång.

Schiznit
Ny Medlem

Inlägg av Schiznit » 22 nov 2013 18:41

Förort södra sthlm. Beror på vad som ska göras men en utvändig rekond med lackförsegling 2 komponents eller enklare variant runt 2000 eller nåt i den stilen. Beror lite på vilken typ av vax/lackförsegling och hur mkt jobb som krävs men där i krokarna.

Schiznit
Ny Medlem

Inlägg av Schiznit » 23 nov 2013 01:44

Vad anser du själv är prisvärt? Inte för en rekondfirma utan för att någon privatperson ska göra jobbet.

Skriv svar