Jag har polerat och vaxat förr, dock inte i närheten av er som är här har jag förstått, utan en glad amatör.
Nu är det så att jag verkligen vill ha en bil med puts i toppklass, iaf det mesta jag kan få ut av mig själv och då skulle jag vilja ha lite tips och råd av er putsgurus..
Jag skulle vilja (om någon har ork) ha en liten lathund för hur man på bästa och skonsammaste viss motlacken, gör en bra alldaglig tvätt och polering och med vilka medel.?
Jag tvättar nu i en kärcherhall, där finns ju högtryck som är smidigt, dock ligger denna en bit ifrån mitt garage där jag har resten av mina diverse flaskor och saker som behövs.
Jag brukar vid vanlig "slangtvätt" använda mig av sonax glansschampo och en såndär våfflad tvättsvamp, sämsskinn, som jag nu har läst är dåligt så därför har jag handlat Pingens Diamant torkduk.
Vax har jag kört sonax hårdvax och parafinolja på däcken, ja jag är ju som sagt amatör
Maskinen jag har är en sån där med två roterande huvuden, kommer inte på vad dom heter..
Men, vad skall jag inhandla för medel som håller måttet? Har funderat på Meguiars New car kit, är det rätt väg?
Läste även att Autosmarts wash & wax skulle vara bra så 2 flaskor sådant har jag handlat oxå.
Som sagt alla tips mottages med en ytterst varm och ödmjuk hand.