Men eftersom jag inte säljer grön kork själv så har jag inte orkat jaga tag på AM.
Det fick 3M göra
Men om du kollar på det andra forumet så verkar en viss tråd borta nu

Att många polermedel är förbjuda i Usa är ingen hemlighet. Kalifornien har världens strängaste lagar vad gäller VOC(volatile organic compund), dvs lättflyktiga organiska föreningar - lösningsmedel. Flertalet polermedel klarar inte gränserna, dvs de innehåller för mycket med lösningsmedel, och får således inte säljas i t.ex. Kalifornien.Rednales skrev:Dina källor var inte så pålitliga Jill. Undrar om Mortils påstående om förbud i vissa stater stämmer. Eller är det bara ett rykte också?

Hur nyttigt låter det på en skala?Jill skrev:Plus att 3M framkallar näsblod hos många, är inte någon nyhet tyvärr.marcus skrev:Att många polermedel är förbjuda i Usa är ingen hemlighet. Kalifornien har världens strängaste lagar vad gäller VOC(volatile organic compund), dvs lättflyktiga organiska föreningar - lösningsmedel. Flertalet polermedel klarar inte gränserna, dvs de innehåller för mycket med lösningsmedel, och får således inte säljas i t.ex. Kalifornien.Rednales skrev:Dina källor var inte så pålitliga Jill. Undrar om Mortils påstående om förbud i vissa stater stämmer. Eller är det bara ett rykte också?

Som svar på din fråga: De riskfraser som diskuterats i web-forum (R34: Frätande, respektive R45: Kan ge cancer) gäller inte för denna produkt.
Kontakta gärna mig eller min kollega här på miljöavdelningen om du har fler frågor som gäller våra produkters klassificering och märkning."