Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

polertrissor

Poleringssätt och produktval.
pop
Ny Medlem

polertrissor

Inlägg av pop » 29 jan 2012 02:32

Hej!
jag undrar var köper ni era trissor någonstans?
vad är det för skillnad på olika färger på dom?
Senast redigerad av 4 pop, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor

Re: polertrissor

Inlägg av WaxDog » 29 jan 2012 02:34

Här ser du skillnaden på CarPads trissor och vad dom används till

Bild
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

DandanRacing
Medlem

Inlägg av DandanRacing » 29 jan 2012 22:51

Jag köper sonax på mekonomen.
Svart e mjuk sen finns det hård och mellan hård som är olika nyanser av gul/orange, jag gillar dem då karborren nästan verkar vara fast gjuten i skummet:)

fast skulle gärna testa 3m trissorna som är färg kordinerade efter deras polermedel..

//Andreas
Senast redigerad av 4 DandanRacing, redigerad totalt 14 gång.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 30 jan 2012 17:33

Jag har oxå provat sonax på min nya roterande, men har köpt dom på claes i sjön, och där tycker jag inte att det verkar gul och orange vara samma...eller...
Om man beställer från england är det ju inch, och har en 115mm fästplatta, så finns inga passande... :roll:
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Andy
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Andy » 30 jan 2012 18:31

DandanRacing skrev: Fast skulle gärna testa 3m trissorna som är färg kordinerade efter deras polermedel..
//Andreas
De är bra men synd att de är så förbannat dyra.. Tror de kostar en 220:-/st :(
Senast redigerad av 4 Andy, redigerad totalt 14 gång.
..Going to McDonalds for a salad is like going to a hooker for a hug..

http://www.SvenskaSmartKlubben.se

DandanRacing
Medlem

Inlägg av DandanRacing » 31 jan 2012 02:45

danne5 skrev:Jag har oxå provat sonax på min nya roterande, men har köpt dom på claes i sjön, och där tycker jag inte att det verkar gul och orange vara samma...eller...
Om man beställer från england är det ju inch, och har en 115mm fästplatta, så finns inga passande... :roll:
Jo jag skulle med köpt på classe om jag sett det innan jag skaffade de på mekonomen, 1st 125mm för 45:- på mek o 2st 125mm för 74:- på classe :(
På classe i linköping så har de bara hm jag tror det var den lite mer oranga den som är mellan de andra två i hårdhet, vilken jag gillar bäst :)
Andy skrev:
DandanRacing skrev: Fast skulle gärna testa 3m trissorna som är färg kordinerade efter deras polermedel..
//Andreas
De är bra men synd att de är så förbannat dyra.. Tror de kostar en 220:-/st :(
Oj det var inte lite de :(

//Andreas
Senast redigerad av 4 DandanRacing, redigerad totalt 14 gång.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 31 jan 2012 16:12

DandanRacing skrev:
danne5 skrev:Jag har oxå provat sonax på min nya roterande, men har köpt dom på claes i sjön, och där tycker jag inte att det verkar gul och orange vara samma...eller...
Jo jag skulle med köpt på classe om jag sett det innan jag skaffade de på mekonomen, 1st 125mm för 45:- på mek o 2st 125mm för 74:- på classe :(
På classe i linköping så har de bara hm jag tror det var den lite mer oranga den som är mellan de andra två i hårdhet, vilken jag gillar bäst :)

//Andreas
Jag hade en gul senast, och tyckte den var rätt så hård, men den funkade ändå med finpolish :nicka

Skriv svar