Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Kakelfogar
-
johnny202
- Ny Medlem
Kakelfogar
Hej.
Hur mår en kakelfog av t.ex Glare? Jag har gjort några tester av några enstaka plattor hemma och det har fungerat bra. Men ska jag göra hela badrummet så tar jag inte platta för platta utan då kör jag på.
Maska är inte ett alternativ. Då stuntar jag i det.
/Johnny
Hur mår en kakelfog av t.ex Glare? Jag har gjort några tester av några enstaka plattor hemma och det har fungerat bra. Men ska jag göra hela badrummet så tar jag inte platta för platta utan då kör jag på.
Maska är inte ett alternativ. Då stuntar jag i det.
/Johnny
Senast redigerad av 4 johnny202, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Re: Kakelfogar
Jag tror inte att det är något problem.
När jag gjorde en test med mörka klinkersplattor och Glare så gav det inget egentligt mervärde...annat än en skyddande hinna. Utseendemässigt så föredrog jag klinkersolja, som gav en glansigare och mörkare yta.
När jag gjorde en test med mörka klinkersplattor och Glare så gav det inget egentligt mervärde...annat än en skyddande hinna. Utseendemässigt så föredrog jag klinkersolja, som gav en glansigare och mörkare yta.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
johnny202
- Ny Medlem
Då blir det ett varv i badrummet till helgen. Om inte min fru ringer psykvården när jag talar om vad jag ska göra...
Grejen är att jag har så vansinigt mycket lackskydd och ingen klinkersolja hemma. Någonstans ska man ju göra av det
Grejen är att jag har så vansinigt mycket lackskydd och ingen klinkersolja hemma. Någonstans ska man ju göra av det
Senast redigerad av 4 johnny202, redigerad totalt 14 gång.
-
brainstorm99
- Medlem
Spännande 
Meddela gärna hur det gick
Lär ju bli betydligt lättare att hålla rent sen !
Senast redigerad av 4 brainstorm99, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

Om de har telefon på psykakuten vill sägabrainstorm99 skrev:Spännande
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
-
johnny202
- Ny Medlem
Då var jobbet gjort. Tvättade badrummet som vanligt med scotch och ajax.
Spritade ytan och gick sen på med två lager Glare.
Ytan ser naturligtvis renare, glasigare ut och känns såklart hal och fin. Avrinningen är väl något bättre men ingen revolutionerande skillnad.
Det intressanta är om nästa städning blir lättare och om det blir mindre tät mellan städningarna. Framförallt efter att ungarna lekt med fingerfärgen...
Fogarna klarade sig bra.
Jag använde mig av en Carwise vid jobbet och en orange trissa. Inga bilder vart det men det var inte så upphestande.
/Johnny
Spritade ytan och gick sen på med två lager Glare.
Ytan ser naturligtvis renare, glasigare ut och känns såklart hal och fin. Avrinningen är väl något bättre men ingen revolutionerande skillnad.
Det intressanta är om nästa städning blir lättare och om det blir mindre tät mellan städningarna. Framförallt efter att ungarna lekt med fingerfärgen...
Fogarna klarade sig bra.
Jag använde mig av en Carwise vid jobbet och en orange trissa. Inga bilder vart det men det var inte så upphestande.
/Johnny