Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Subaru Legacy 10-12

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
dwiz
Medlem

Subaru Legacy 10-12

Inlägg av dwiz » 08 aug 2013 13:20

Någon som har eller kan mycket om subarun? Tänkte på dom nyare årsmodellerna 2010-12, är lite intresserad av en sportigare komib och tydligen är subarun väldigt populär.

te.x
http://www.blocket.se/sodermanland/Suba ... m?ca=9&w=2
Senast redigerad av 4 dwiz, redigerad totalt 14 gång.
En resa mot perfektion

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Re: Subaru Legacy 10-12

Inlägg av Logan » 08 aug 2013 14:15

Har en kusin som äger en sådan
jag ska inte säga säkert om det är en legacy

visar bild

http://i1104.photobucket.com/albums/h33 ... 166eb6.jpg
http://i1104.photobucket.com/albums/h33 ... 83a98b.jpg
http://i1104.photobucket.com/albums/h33 ... 453c87.jpg

Men han har vart jätte nöjd med den och han kör både över stock och sten så ingen mes körning
så av det jag har hört är det en bra bil.

Nackdelen är väl lacken då som är mjuk och lätt får revor.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life

MrMerkel
Medlem

Inlägg av MrMerkel » 08 aug 2013 14:58

Jag har en subaru outback 04 , bra 4wd och det är en trevlig bil att köra , bra andrahandsvärde och dom har nöjda ägare som brukar vara subaru trogna .

Har provkört en subaru outback 08 diesel gick fint men var högt växlad på ettan annars går dom bra den drog ca 0.60 men den var också gubbkörd .

Kan rekommendera subaru men dom har mjuk lack som du sa och dåligt rostskydd fast jag har inget rost på min 04 endast några prickar från stenskott och skador som är orsakade av tidigare ägare en , mitt avgasystem har börjat läcka och fläkten till ventilationen har fått lagerhaveri tror jag , även bytt stabilistering stag runt om . Även bytt bromskolvar och ok fram .

Men med tanke på att den gått 16600mil så är det inte nåt konstigt , ska byta bil snart och kollat runt en del men eftersom jag vill ha bra 4wd och lite högre markfrigång så finns det inte så många andra att välja på har kollat outlander , freelander kuga xc60 crv men det är alltid nåt som gör att dom faller bort så det blir nog en subaru igen .
Senast redigerad av 4 MrMerkel, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Mattemaz
Medlem

Inlägg av Mattemaz » 08 aug 2013 15:58

Jag kör en impreza 06 och är jätte nöjd :jeps
Som nämt ovan kan Subarus lack va lite känslig men annars riktigt fina bilar.
Permanent 4wd är riktigt gött på vintern och tycker inte bilen är törstigare än någon annan om man inte har allt för tung högerfot :P
Har ingen rost heller förutom en liten prick ovanför framrutan.
Senast redigerad av 4 Mattemaz, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Jensa » 08 aug 2013 17:54

Jag har en Legacy diesel 10:a o e helnöjd. Går billigt tycker jag då min fot e rätt tung o jag kör billiagare än vad grannen gör med sin V70 diesel så ska väl inte klaga då min e "trimmad" med :lol: Går o ha kul på vintern med då man kan åka rätt brett om man vill :D
Nä det är en trevlig bil o det är fler som tycker, min bror hade den en helg då jag fixade hans explorer o det vart knappt han ville lämna tebax den :)

Vad vill du veta mer om dom?
Senast redigerad av 4 Jensa, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 08 aug 2013 18:55

Jaså dwiz du hänger här också :D.

Jag klistrar in mitt svar även här:
Visst är man partisk efter att ha kört Subaru i dryga 14 år ;).

- Ett ganska dåligt rostskydd liksom alla japanska och koreanska bilar.
- Trist koppling som ofta hugger.
- Initiala problem med dieselmotorerna på 2008-2009, men ska vara ok eller bättre från 2010.
- En ganska "mjuk" och känslig lack.
- Inte så mycket "flashning" utrustning.
- Jag har även läst att en del har haft problem med rattknapparna till bilstereon.

Det positiva är väl att förutom ovanstående så är det fantastiskt hållbara och bra bilar och med en fantastisk framkomlighet inte minst på vintern.

Om du absolut inte måste ha en diesel så skulle jag tipsa om en 2.5 bensin med automatlåda.

Jag kan ju också meddela att jag är ypperligt nöjd med min Subaru. Jag har en Outback 3.6R som har fungerat förträffligt hittills. Min tidigare Impreza hade jag i 11,5 år och 22500 mil utan några egentliga bekymmer annat än service och slitagedelar.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
dwiz
Medlem

Inlägg av dwiz » 09 aug 2013 08:35

Manor skrev:Jaså dwiz du hänger här också :D.

Jag klistrar in mitt svar även här:
Visst är man partisk efter att ha kört Subaru i dryga 14 år ;).

- Ett ganska dåligt rostskydd liksom alla japanska och koreanska bilar.
- Trist koppling som ofta hugger.
- Initiala problem med dieselmotorerna på 2008-2009, men ska vara ok eller bättre från 2010.
- En ganska "mjuk" och känslig lack.
- Inte så mycket "flashning" utrustning.
- Jag har även läst att en del har haft problem med rattknapparna till bilstereon.

Det positiva är väl att förutom ovanstående så är det fantastiskt hållbara och bra bilar och med en fantastisk framkomlighet inte minst på vintern.

Om du absolut inte måste ha en diesel så skulle jag tipsa om en 2.5 bensin med automatlåda.

Jag kan ju också meddela att jag är ypperligt nöjd med min Subaru. Jag har en Outback 3.6R som har fungerat förträffligt hittills. Min tidigare Impreza hade jag i 11,5 år och 22500 mil utan några egentliga bekymmer annat än service och slitagedelar.
Man får expandera sina frågor för mer svar :) Subarun är onekligen snygg men känns som om den har en del problem, men vilken bil har inte det? Sen kanske det väger up av de facto att den har en ständig fyrhjulsdrift samt en enorm körglädje. Men denna DJUNGEL av märken som ska passa till familjebil gör mig tokig, vill inte köpa en V70 för det är dom som man förväntas köpa. Får ta på mig granskningsbrillorna och leta vidare efter passande objekt, men Subarun finns där som kandidat.

Tacksam för alla era svar
En resa mot perfektion

Skriv svar