Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

App-tips, alla plattformar

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Bebben
Medlem
Kontakt:

App-tips, alla plattformar

Inlägg av Bebben » 27 feb 2013 08:07

Jag vet att det finns en gammal tråd för att tipsa om android-appar, men tänkte det kanske skulle passa med en tråd för samtliga plattformar. Android och iOS är vanligast, men även Windos Phone 7 och 8 finns, samt Firefox OS, webOS och Ubuntu Touch är på väg.

Så jag börjar med en "nytto-app", nämnligen Transportstyrelsen (gratis):
Transportstyrelsens officiella app
Med hjälp av Transportstyrelsens app kan du både utföra tjänster och få information om ditt eller dina fordon direkt i din smartphone. Du kan också söka information om fordon som ägs av andra.

Du kan
• anmäla
- ägarbyte
- påställning
- avställning

• se ditt trängselskattesaldo och dina preliminära dygnsbelopp
• få information om ditt fordon
• söka uppgifter om fordon som ägs av andra.

För att få tillgång till tjänster och information om dina fordon behöver du först lägga till dem i appen. För att lägga till ett fordon behöver du ha tillgång till ditt registreringsbevis.
Läs mer om Transportstyrelsen app på http://www.transportstyrelsen.se/mobil
Appen finns för Android och iOS.

Har själv använt appen för att ställa av min moped och kolla hur mycket jag ska betala i trängselskatt - funkar perfekt!
Senast redigerad av 4 Bebben, redigerad totalt 14 gång.

danne67
Medlem

Re: App-tips, alla plattformar

Inlägg av danne67 » 08 mar 2013 23:52

Bebben skrev:Jag vet att det finns en gammal tråd för att tipsa om android-appar, men tänkte det kanske skulle passa med en tråd för samtliga plattformar. Android och iOS är vanligast, men även Windos Phone 7 och 8 finns, samt Firefox OS, webOS och Ubuntu Touch är på väg.

Så jag börjar med en "nytto-app", nämnligen Transportstyrelsen (gratis):
Transportstyrelsens officiella app
Med hjälp av Transportstyrelsens app kan du både utföra tjänster och få information om ditt eller dina fordon direkt i din smartphone. Du kan också söka information om fordon som ägs av andra.

Du kan
• anmäla
- ägarbyte
- påställning
- avställning

• se ditt trängselskattesaldo och dina preliminära dygnsbelopp
• få information om ditt fordon
• söka uppgifter om fordon som ägs av andra.

För att få tillgång till tjänster och information om dina fordon behöver du först lägga till dem i appen. För att lägga till ett fordon behöver du ha tillgång till ditt registreringsbevis.
Läs mer om Transportstyrelsen app på http://www.transportstyrelsen.se/mobil
Appen finns för Android och iOS.

Har själv använt appen för att ställa av min moped och kolla hur mycket jag ska betala i trängselskatt - funkar perfekt!
Även utmärkt att kolla hur mycket bilen får dra :nicka

Skriv svar