Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Surftec 68

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Surftec 68

Inlägg av Stupid-Flanders » 22 jul 2009 18:55

oki. Tack för svaren!
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 29 aug 2009 20:04

Testade idag och tycker det är en mycket krånglig produkt. Första gången jag la på det blev det jättemycket rinnigar och väldigt flammigt. Torkade rent fälgarna och provade en gång till. Blev rinningar även denna gång dock inte lika mycket. Orkade inte göra om det en gång till. På de ställen på däcket där jag råkade få medel blev det flammigt och fult, gick iof att ta bort med däckglans men ändå. Är det meningen att man ska maskera däcket innan man lägger på produkten??

Kanske funkar bättre när man fått till tekniken med sprayburken men det verkar ändå finnas bättre alternativ till fälgarna.

Syns lite dåligt på bilden men det här taget efter andra gången jag la på medlet. Första gången såg det ut så här på flera ställen på alla fyra hjulen.
Bild

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 30 aug 2009 18:06

För just den där fälgmodellen skulle jag valt en Syrefri fälgrengöring ...Autoglym Custom Wheel Cleaner alt Trutest "Pro serien" Wheel Cleaner 360...skyddat den med Sonax hårdvax... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 30 aug 2009 18:44

Jag har nu återsett Mercan jag gjorde för några veckor sedan, den skulle tvättas så jag passade på att bedöma surftecen som lades på... Bilen har nog rullat max 25 mil sedan sist, men i ganska busigt väder då och då.

Jag försöker verkligen se fördelar med alla medel, men denna gång har jag inget snällt att säga om grejorna. Surftec höll inte fälgarna rena genom borstötning av bromsdamm och smuts, det satt ungefär som vanligt, dessutom tvättas den bort vid rengörning av fälgen. Vad är då meningen ?
En produkt som i den mån den överhuvudtaget skyddar det allra minsta försvinner vid vanlig tvätt, det blir ju som att behöva vaxa om bilen varje gång man tvättat den... Att den dessutom är svår att applicera och minskar glansen, eller i alla fall definitivt inte förbättrar den gör att den inte har någon plats i min hylla i alla fall.
Såvitt jag kunde bedöma så var den borta redan med enbart vatten i högtrycken, det behövdes inte ens tvättas bort. Vilket vax eller försegling som helst är bättre.

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 30 aug 2009 19:33

Nisse skrev:För just den där fälgmodellen skulle jag valt en Syrefri fälgrengöring ...Autoglym Custom Wheel Cleaner alt Trutest "Pro serien" Wheel Cleaner 360...skyddat den med Sonax hårdvax... ;)
Brukar använda "vanligt" vax eftersom det är så lätt att komma åt på de här fälgarna.

Anledningen att jag testade nu var att vi fått ett prov till jobbet och det är ju alltid intressant att testa nya produkter, speciellt om man ska sälja den?!

Men det är inget jag rekommenderar folk att köpa. Krånglig att applicera, lätt att få fula rinningar och blir flammigt både på däck och fälgar. Jag instämmer med Funk, hittar inget snällt att säga om grejorna.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 30 aug 2009 20:21

Vill man ha en liknande produkt som funkar och går att lägga på ett vettigt sätt så kan man köra Sonax fälgförsegling..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 16 mar 2010 11:08

Måste erkänna att jag ändrat åsikt om den här produkten.

Gjorde en ordentlig rengörning av fälgarna för 3-4 veckor sen och la på Surftec. I helgen var det dags för tvätt igen efter några mil på slask och skitvägar. Duschade på Lahega Autosafe 4010Glans (alkaliskt schampo) och spolade av med högtryck. Fälgarna var lika ren och blank som när jag lagt på Surftec.

Funkar bra till de här fälgarna, när det svårt att komma åt med ett vanligt vax/lackskydd.

Bild

pake
Medlem

Inlägg av pake » 16 mar 2010 17:27

Stupid-Flanders skrev:Har ni fått något prov på detta och hunnit testa?

Någon som testat Autosmart Fälgvax?

http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=21963057
Jag har testat det. Funkar Ok men inte speciellt enastående mot annat vanligt vax, har ingen rengörande effekt. Största nackdelen för mig var att det sprayades på och fastnade i "splitfälgs" bultarna och var sen svårt att få bort.
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Inlägg av Göran » 29 mar 2013 13:52

Har någon här testat Surftec?

Skriv svar