Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Digitalkamera
- JesperNilsson
- Trogen Medlem

Re: Digitalkamera
Jag läste lite om kameran där ! Bra sida ! Tur man har bilvårdsforum 
Senast redigerad av 4 JesperNilsson, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Håller med helt!jonkegtx skrev:Klart att det är som Junkman säger, det är inte prylarna utan hantverket som gör jobbet.![]()
Kompaktens fördelar är att den är lättare att ta med, men den ger "sämre" bilder.
Systemkameran vinner i bildkvalitet, även på autoläge. Men är lite större att släpa på. Å andra sidan kan man växa med en systemkamera och skaffa extern blixt, andra objektiv mm.
En liten kompaktkamera är lite pilligare att ändra inställningar på och är oftast så fruktansvärt långsamma.
Fördelen med en systemare är att man lätt ändrar inställningar med sköna rullhjul. En tung kamera upplever jag som lättare att hålla stilla och man minskar risken för suddiga bilder.
Hela min familj (min och sambons mm.) använder Nikon systemkameror.
Själv använder ja en Nikon D7000. 16-85 och 18-200 objektiv, SB-900 blixt + en stereo mikrofon till Full HD film. Kameran tar dubbla SD kort. Köpte även till ett batterigrepp för ett extra batteri och man kan även använda vanliga AA batterier i batterigreppet. Allt köpt på Cyberphoto.
Farsans D600 ger otroligt fina bilder tack vare fullformats sensorn.
En bra systemare håller i längden.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

kan varmt rekommendera denna bok om du vill lära dig att ta bättre bilder, speciellt med en systemkamera. har alla hans böcker och tycker att de är superbra då han inte förklarar på ett tekniskt sätt utan säger mer hur man ska ställa in kameran för att få en viss typ av bild samt massa andra bra tips och idéer.
http://m.adlibris.com/bok/digitalfotogr ... 9163609152
mvh magnus
http://m.adlibris.com/bok/digitalfotogr ... 9163609152
mvh magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- LineaR
- Trogen Medlem

Köp en Systemmkamera..jag har en Canon 600D
Ångrar inte mitt köp..minnen får man bara fota engång.
Din son växer varje dag och du vill nog inte missa dom bästa minnena av honom nu.
Systemkameran kommer du igång fort bara ett vrid och du fotar inom 8-10sec.
En systemkamera är en investering..iaf Canon då alla objektiv passar nästan alla Canon.
EF som EF-S + 18megapixel i Canon får du otroliga bilder du kan ha den till alla kommande kalas fram till 18år..kommer funka till studenten med.
Sedan kan du filma i HD 2in1
dom flesta DSLR har filmfunktion och lätta menyer.
Kolla in mina bilder under min signatur..ALLA projektbilder tagna med Systemkamera
Canon 600D
Mvh//LineaR
Ångrar inte mitt köp..minnen får man bara fota engång.
Din son växer varje dag och du vill nog inte missa dom bästa minnena av honom nu.
Systemkameran kommer du igång fort bara ett vrid och du fotar inom 8-10sec.
En systemkamera är en investering..iaf Canon då alla objektiv passar nästan alla Canon.
EF som EF-S + 18megapixel i Canon får du otroliga bilder du kan ha den till alla kommande kalas fram till 18år..kommer funka till studenten med.
Sedan kan du filma i HD 2in1
Kolla in mina bilder under min signatur..ALLA projektbilder tagna med Systemkamera
Canon 600D
Mvh//LineaR
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.
- JesperNilsson
- Trogen Medlem

Köpte kameran jag länkade, är supernöjd! Kanon fina bilder 
- LineaR
- Trogen Medlem

Grattis till ett bra köp..du kommer inte ångra dig.
Du har samma objektiv som i min kamera
.
Nu får du bjuda på en snygg bild
Du har samma objektiv som i min kamera
Nu får du bjuda på en snygg bild
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.
- JesperNilsson
- Trogen Medlem

Mest blivit bilder på Alfons 5 månader
men han kan nog bjuda på en bilvårdsbild 
- LineaR
- Trogen Medlem

Bild som bild..innehållet spelar inte så stor roll..så länge du är nöjd med fotot och det inte är för Privata bilder enligt ditt eget tyckeJesperNilsson skrev:Mest blivit bilder på Alfons 5 månadermen han kan nog bjuda på en bilvårdsbild