Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Ta bort nummerplåten?
-
Bosse78
- Medlem
Ta bort nummerplåten?
Hej
Har sett att många här tar bort nummerplåten när man polerar för att komma åt bakom. Måste man inte köpa en ny plastram då eller går den ta isär och sätta ihop ???
Har sett att många här tar bort nummerplåten när man polerar för att komma åt bakom. Måste man inte köpa en ny plastram då eller går den ta isär och sätta ihop ???
Senast redigerad av 4 Bosse78, redigerad totalt 14 gång.
-
kimpon
- Medlem
Re: Ta bort nummerplåten?
Det går att ta isär och sätta ihop men är det en.äldre bil så kan plasten torr spricka när du tar bort den så var försiktig.
Senast redigerad av 4 kimpon, redigerad totalt 14 gång.
Den som har mest när han dör vinner.
- Lemerok
- Entusiast

Om du har en nummerskylts-hållare går det oftast bra att bara skruva ner och sen skruva fast igen.
Men jag har vart med om riktigt dåliga skyltar och hållare som gått sönder när man försöker få isär dem med.
Själv brukar jag låta den sitta kvar för det mesta, blir fint ändå.
Men jag har vart med om riktigt dåliga skyltar och hållare som gått sönder när man försöker få isär dem med.
Själv brukar jag låta den sitta kvar för det mesta, blir fint ändå.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
Bosse78
- Medlem
Det är ju hela plastbiten längst ner på hållaren som man måste ha bort för att få loss plåten och kunna skruva lös hållaren. Ser ut som att den inte är gjord för att kunna tas bort efter man satt dit den? Monterat dit den har jag gjort många ggr (eftersom "folk" i sthlm gillar att stjäla plåtarna), men aldrig tagit bort.
- Manor
- Moderator

Ta bort nummerplåten?
Jo visst går den att ta bort.
Börja någon centimeter från kanten (eller i mitten) och bänd ut plastskenan försiktigt.
De känsliga delarna är just kanterna då det är en "flärp" som är instucken där...men det känner du säkert till om du har monterat denna skena några gånger.
Börja någon centimeter från kanten (eller i mitten) och bänd ut plastskenan försiktigt.
De känsliga delarna är just kanterna då det är en "flärp" som är instucken där...men det känner du säkert till om du har monterat denna skena några gånger.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Funk
- Moderator

Man kan "skjuta" av den åt sida på den vanligaste skylthållaren, en träbit som mellanlägg och knacka med hammare/klubba så glider den av utan att gå sönder. Tänk på att skydda lacken då den åker av bara..
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Bosse78
- Medlem
Manor det var det svaret jag var ute efter! Tack! Funk Inget jag monterat går att skjuta av
(Jag har iofs satt den lite lösare så bara hållaren och regplåten ryker nästa gång dom ska sno mina plåtar) 
- Funk
- Moderator

Den varianten som visas här går det att dela med metoden jag beskrivit utan att riskera att göra sönder den..
http://www.lika.se/shop/typ.php
/Thomas
http://www.lika.se/shop/typ.php
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Bosse78
- Medlem
aha det är bara listen man knackar på... Får testa det