NU ÄR DET DAGS ATT KORA EN VINNARE!
Sista tvätten för detta test utfördes idag, och reultate är klart!
Men det först på slutet!!
Började med VP OPW och fälgarna tvättades, sedan shamponering med BTBM enligt alla konstens regler
Och så till resultatet!

Dodo juice

Autoglym

Collinite
så när jag utvärderar resultaten får jag fram att AUTOGLYM har vunnit när det gäller hållbarhet och avrinning, inte helt oväntat kanske, men faktum är att de andra två inte var särskilt långt efter!
Trots kallavfettning en gång, och alkalisk alltid!
Tänkte ge poäng åt de olika skydden för dessa faktorer: Påläggning/avtorkning, avrinning, hållbarhet, doft/intryck
PÅLÄGGNING/AVTORKNING:
Dodo Juice: Mycket trevligt att lägga på och enkel avtorkning, kan dessutom appliceras med händerna vilket är trevligt. 4/5
Autoglym: Enkel påläggning, men lätt att överdosera p.g.a färgen och konsistensen! Lätt att torka av om man inte överdoserar. 3/5
Collinite: Lätt att lägga på, men det måste vara supertunnt annar blir det mycket svårt att torka av. 3/5
AVRINNING:
Dodo: Trevlig avrinning som håller bra för att vara ett pastevax, dock tål det inte kallavfettning särskilt bra. 2/5
Autoglym: Jämn avrinning som håller länge, känns verkligen som ett nytt skikt på bilen. 4/5
Collinite: Bäst avrinning i början, men tål inte starka avfettningsmedel! 2/5
HÅLLBARHET:
Dodo:Håller över förväntan för att vara pastevax, så länge man tar det lungt med avfettningssprutan! 3/5
Autoglym: Håller bra, står även emot avfettningar och smutsen lossnar lätt!
5/5
Collinite: Håller säkert ganska länge, men glöm detdär med kallavfettning!
3/5
DOFT/INTRYCK
Dodo: Mycket trevlig doft, kvalitativ burk, och ett riktigt mysvax! 4/5
Autoglym: Doftar inte så trevligt, och flaskan ger inga WOHOOO-känslor... 2/5
Collinite: Trevlig retroburk, som passar till en gammal jänkare! Doftar carnauba! 4/5
Då summerar vi:
Dodo Juice Light Fantastic: 13 poäng 2

plats
Autoglym Extra Gloss Protection: 14 poäng 1

plats
Collinite 476s: 12 poäng 3

plats
Som vi ser så var det jämnt in i det sista!! Och om jag ska ge en sista kommentar, så blir det att vill du ha en lång hållbarhet på ditt skydd så välj då ett lackskydd, men på sommaren, när det ofta bara behövs mild avfettning på flugora funkar ett mysigt pastevax finfint
Hoppas ni har gillat mitt lilla test, trots att jag har uppdaterat lite dåligt
Kommentera gärna!
Danne sing off för denna gången, men kommer att fortsätta testa produkter så länge det går under hösten
