Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
-
Fredrik.Falun
- Medlem
- Inlägg: 73
- Blev medlem: 03 apr 2011 13:32
- jujimbo
- Entusiast

- Inlägg: 1347
- Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
- Ort: Strömstad
Re: Gjorde ren sommarfälgarna
snyggt, vad blir det däck?
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna
Tackar! Jag vet inte än.. det som däckverkstaden har och erbjuda som är i hyfsat pris.. ska inte ha nå kinadäck iaf

Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- Pär_L
- Sponsor

- Inlägg: 1315
- Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Gjorde ren sommarfälgarna
är det bara jag som får virusvarning på din bild?zwizzen skrev:![]()
Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna
Jag får ialafall inte..
och det är ingen fara.. 
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna
Har nu bytt ut bilden så den ligger på en annan host 
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Inlägg: 4006
- Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG ..

Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
limban skrev:vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG ..![]()
Det fixar jag
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

- Inlägg: 1178
- Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
- Ort: Västerås
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
zwizzen skrev:limban skrev:vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG ..![]()
Det fixar jagkan iaf säga att jag provade avrinningen på 2 fälgar som hade legat i torkat osv i 12h.. och den va riktigt bra!
När kommer det någon uppföljning på Cquartz? Roligt att veta hur det sitter kvar på fälgar...
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Och nu har man däck!

ringer runt till alla däckfirmor imorrn och ser när dom har tid

ringer runt till alla däckfirmor imorrn och ser när dom har tid
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Crille skrev:zwizzen skrev:limban skrev:vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG ..![]()
Det fixar jagkan iaf säga att jag provade avrinningen på 2 fälgar som hade legat i torkat osv i 12h.. och den va riktigt bra!
När kommer det någon uppföljning på Cquartz? Roligt att veta hur det sitter kvar på fälgar...
Har inte monterat dom på bilen än.. men uppföljning kommer så fort dom är monterade och klara
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

- Inlägg: 1178
- Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
- Ort: Västerås
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
MEN Zwizzen då, inte kan du låta finfälgarna ligga och samla damm, fy på dig....
Se så ut och kläm på dom på kärran nu så det får glänsa lite...
Se så ut och kläm på dom på kärran nu så det får glänsa lite...
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Haha ska jag sätta på bilen med olagliga däck? njäääeCrille skrev:MEN Zwizzen då, inte kan du låta finfälgarna ligga och samla damm, fy på dig....
Se så ut och kläm på dom på kärran nu så det får glänsa lite...
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Kommer bilder sen ikväll när jag har monterat dom.. dom ligger och blir fixade på en däckverkstad nu 
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Och nu är dom monterade! skööönt med tystnad
Såhär sitter dom på bilen:


Såhär sitter dom på bilen:

Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- Dennis
- Medlem
- Inlägg: 309
- Blev medlem: 09 apr 2011 21:47
- Ort: Stockholm
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Toppklass! 
Senast redigerad av 4 Dennis, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

- Inlägg: 1347
- Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
- Ort: Strömstad
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Snyggt 
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Hasse: javisst!
Dennis. Tack!!
Jj: tackar tackar!

Dennis. Tack!!
Jj: tackar tackar!
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
- Inlägg: 337
- Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
- Ort: Falun
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Kan göra en liten update att cquartz funkar som det ska iaf.. behöver inte använda varken schampo eller avfettning för att få ren fälgarna.. allt bromsdamm osv osv bara åker av när man spolar med högtryckstvätten 
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]
Men vilket märke på däcken blev det? 
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
