Har provat med Sanego Wheelcleaner A (Alkalisk) och Sanego Sanesolv Extra (Kall avfettning) utan framgång.
Behöver råd och tips
Ett gäng bilder på fälgarna.

Sagt och gjort, hoppas det fungerar bättre nuHasse skrev:jesprut bilderna vill inte funka, försök tanka upp dom någon annan stans, tex http://imageshack.us/

Hahaha.. vill bara inflika att när Nisse säger att något är kört det gäller fälg och däck .. då är det kört..Nisse skrev:Ja göra dom renare kan du med medel innehållande oxalsyra eller fosforsyra....Men dessa fälgar är tyvärr körda då klarlacken släppt och det ärgat under densamma.....För att få dessa fälgar i skick så är det glasblästring och sedan spruta på polyesterspackel...sedan slipa...grunda..baslack och 2K klarlack...och sedan undvika vinterkörning....byt ut ventiler och rengör anliggningen där däckets klinsh legat....Men summa sumarum så köper du 4 nya fälgar på t.ex. gummihuset för samma pengar en renovering kostar om du måste lämna iväg...

Sök på googlejesprut skrev:Det var ord och inga visor det
Men att göra rent de ska alltså gå. Var ute och testade lite idag igen med en skvätt fälgrengöring från turtlewax med nanoteknologi som jag hade över och sedan Sanego Wheelcleaner A när den första tog slut. Använde också en Vikan borste (Grön och röd) och det började ta på det hela lite
Där klarlacken skadats, går det inte slipa bort denna och sen polera upp hela kanten med våtslip och sen autosol eller liknande och sen skydda detta med nått vax ?

Inte ens skyddsglasögon och skyddshandskar.Nisse skrev: Ser lite farligt ut.....![]()

Tack. Så det fungerar att lägga detta över autosolade delar också ?Wax skrev:Snyggt.
Kör med vafritt vax/skydd och gör det så ofta du orkar.
MVH/
TackarHasse skrev:wow det där blev ju supersnyggt, betydligt snyggare än orginal. Vad tyckte du om feltemasfälgtvätt då?

TackarAbyss skrev:Imponerande!! När jag såg dom första bilderna på dom sorgliga fälgarna så tänkte jag att nej dom blir det inte nått av men och vad fel jag hade!!! Grattis!![]()
Haha, nej det gjorde jag verkligen intexion92 skrev:Använde du dig av tekniken i filmen här ovanför?
Blev ju grymt resultat

Haha, nej det gjorde jag verkligen intexion92 skrev:Använde du dig av tekniken i filmen här ovanför?
Blev ju grymt resultat