Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
IRON X / TAR X vart köpa?
- Fox32
- Medlem
IRON X / TAR X vart köpa?
Tjena.
Cleyade bilen igår innan jag skulle köra mitt test av Sonax Extreme Intense Shine. Jag insåg att jag skulle behöva gå ett varv med IRON X eller något liknande bättre? Om det finns..
Några tips?
Cleyade bilen igår innan jag skulle köra mitt test av Sonax Extreme Intense Shine. Jag insåg att jag skulle behöva gå ett varv med IRON X eller något liknande bättre? Om det finns..
Några tips?
Senast redigerad av 4 Fox32, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Re: IRON X / TAR X vart köpa?
Iron Cleanse: http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/t ... anse-500ml
Korrosol: http://waxdog.se/product.php?id_product=503
Har kört med båda och de fungerar fint, Orchard var visst slut i lager just nu dock.
Korrosol: http://waxdog.se/product.php?id_product=503
Har kört med båda och de fungerar fint, Orchard var visst slut i lager just nu dock.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- Fox32
- Medlem
-
miken
- Entusiast

Karossol är en favorit och bra pris hos Waxdog (Luktar inte lika äckligt som konkurrerande medel)
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Lemerok
- Entusiast

Orchard har fixat sitt nu med, luktar inte heller illa längre.miken skrev:Karossol är en favorit och bra pris hos Waxdog (Luktar inte lika äckligt som konkurrerande medel)
- Fox32
- Medlem
Korrosol verkar ju vara billigare än de andra. 169:-/L jämfört med Orchard som drar på med 498:-/L Är den så mycket bättre?
Någon bra tjär borttager då? Gärna som funkar bättre än prickbort. Tycker den suger...
Någon bra tjär borttager då? Gärna som funkar bättre än prickbort. Tycker den suger...
-
miken
- Entusiast

Karossol är en höjdare!Fox32 skrev:Korrosol verkar ju vara billigare än de andra. 169:-/L jämfört med Orchard som drar på med 498:-/L Är den så mycket bättre?
Blue & Green Degreser Wet är den bästa jag provat finns också hos waxdog
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Berga
- Medlem
miken skrev: Karossol är en höjdare!
instämmer
Senast redigerad av 4 Berga, redigerad totalt 14 gång.
Berga
-
jonkegtx
- Entusiast

Lite konsumentupplysning:
Korrosol är färdigblandad, medans Iron Cleanse ska blandas 1+1. Blandar du Iron Cleanse 1+4 (totalt 2,5 liter) så är den säker för ditt vax/lackskydd.Korrosol verkar ju vara billigare än de andra. 169:-/L jämfört med Orchard som drar på med 498:-/L Är den så mycket bättre?
Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Å andra sidan är Iron Cleanse lika lätt att få tag i som rosa enhörningar eller sabeltandade tigrar.jonkegtx skrev:Korrosol är färdigblandad, medans Iron Cleanse ska blandas 1+1. Blandar du Iron Cleanse 1+4 (totalt 2,5 liter) så är den säker för ditt vax/lackskydd.
Senast redigerad av 4 Norrhyttan, redigerad totalt 14 gång.
Vad var det jag sa!
-
jonkegtx
- Entusiast

Tyvärr är det så ja, men nya flaskor är på väg till BBV.Å andra sidan är Iron Cleanse lika lätt att få tag i som rosa enhörningar eller sabeltandade tigrar.
Orchard Autocare är fortfarande en liten tillverkare som inte gör så stora "satser" i taget. Vi jobbar på att få upp tillverkningsvolymerna så att det inte ska behöva ta så lång tid att få hem produkter.
Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
- Fox32
- Medlem
Ja spädningen missade jag förstås helt i min prisjämförelsejonkegtx skrev:Lite konsumentupplysning:
Korrosol är färdigblandad, medans Iron Cleanse ska blandas 1+1. Blandar du Iron Cleanse 1+4 (totalt 2,5 liter) så är den säker för ditt vax/lackskydd.
Jag vill ha något som är säkert för gummi, plast och klarlack. Lackskydd har jag inget på just nu, med undantag för lite Sonax extreme intense shine, så det ryker ju oavsett..
I min värld så är det viktigaste att de jobbiga momenten försvinner och det innebär clayning för mig just nu. Kan jag få bort så mycket som möjligt kemiskt just nu så är jag glad. Så så starkt, men så säkert som möjligt är melodin just nu =)
- Lemerok
- Entusiast

Vascos kallavfettning tycker jag är riktigt bra.
Pingens är också bra. BVEs fungerade fint med, men lite dyr.
- Fox32
- Medlem
för tjäran då alltså?Lemerok skrev:Vascos kallavfettning tycker jag är riktigt bra.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Prova autosmart tardis för tjära/asfalt. Går att få tag billigt från UK och den är helt fantastiskt effektiv.
Kan lägga till att tardis tar bort det lackskydd/vax du har på bilen.
Senast redigerad av 4 Pierriewargen, redigerad totalt 14 gång.
- Fox32
- Medlem
Tack för tipset. Kollade in Tardis och läste även lite på DetailWorld. Verkar vara ett bra medel..Pierriewargen skrev:Prova autosmart tardis för tjära/asfalt. Går att få tag billigt från UK och den är helt fantastiskt effektiv.
Bollnäs Bilvård säljer den. När den kommer in i lager igen så blir det nog en beställning därifrån. Skulle dock önska den fanns i lite mindre storlek. 5L känns i överkant...
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Jo, håller med. Har inte använt mer än 1 liter totalt och jag har haft min dunk rätt länge. Går inte åt i närheten av lika mycket som en "vanlig" kallavfettning eftersom den är så potent.Fox32 skrev:Tack för tipset. Kollade in Tardis och läste även lite på DetailWorld. Verkar vara ett bra medel..Pierriewargen skrev:Prova autosmart tardis för tjära/asfalt. Går att få tag billigt från UK och den är helt fantastiskt effektiv.
Bollnäs Bilvård säljer den. När den kommer in i lager igen så blir det nog en beställning därifrån. Skulle dock önska den fanns i lite mindre storlek. 5L känns i överkant...
Senast redigerad av 4 Pierriewargen, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Jo precis.Fox32 skrev:för tjäran då alltså?Lemerok skrev:Vascos kallavfettning tycker jag är riktigt bra.
-
Sunkan1980
- Ny Medlem
Tardis finns ju inte hos BBV?? Eller bara jag som inte hittar det??
Skulle vara kul att testa det..
Skulle vara kul att testa det..