Sida 1 av 1

Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwool

Postat: 19 jun 2015 14:11
av Logan
Många har ju haft problem med dessa att dom släpper i limmet
Är det för värmen dom släpper eller pga dom enorma krafter som blir då ni kör med oscillerande maskiner ?

Körde en 100mm trissa för några veckor sedan på en roterande och den visa inget tecken på att släppa
komiskt nog verkar det som den släpper oftare för mig då jag kör den lilla maskinen från reservdelsgurun än min stora rupes
samma storlek på trissan.

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 20 jun 2015 10:09
av korvis
Var inte det ett produktionsfel som numera är åtgärdat, eller?

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 21 jun 2015 19:37
av Logan
korvis skrev:Var inte det ett produktionsfel som numera är åtgärdat, eller?
Det kanske var så

köpte in några nya för någon vecka sedan
får prova dom vid tillfälle och se om det blir ett flygande tefat

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 21 jun 2015 21:18
av korvis
Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc

Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 21 jun 2015 21:54
av Cogo
korvis skrev:Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc

Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
Jag använder dem ihop med DA maskin. Fungerar kanon. Avverkar bra men lämnar samtidigt en bra slutfinish. Dammar inget heller om man jämför med optipads, samt att optipads kan lämna microrepor efter sig.

Mvh magnus

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 21 jun 2015 22:45
av korvis
Intressant å höra, Cogo.
Blir dom snabbt mättade? (som väl optipadsen gärna blir?)

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 22 jun 2015 07:06
av Funk
korvis skrev:Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc

Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
Även jag kör med den typen. På vissa ställen finns den typen dessutom med olika cut, så det går att hitta massor av kombinationer mellan medel och trissa. Om dom är bättre eller sämre an optipads...jag skulle nog säga att dom håller ungefär lika länge..

/Thomas

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 23 jun 2015 19:58
av Logan
Dom är super bra i mina ögon
använder dom titt som tätt ihop med rupes bigfoot
tar lättare repor och lämnar en fin yta

Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo

Postat: 26 jun 2015 22:04
av Pär_L
Logan skrev:Många har ju haft problem med dessa att dom släpper i limmet
Är det för värmen dom släpper eller pga dom enorma krafter som blir då ni kör med oscillerande maskiner ?

Körde en 100mm trissa för några veckor sedan på en roterande och den visa inget tecken på att släppa
komiskt nog verkar det som den släpper oftare för mig då jag kör den lilla maskinen från reservdelsgurun än min stora rupes
samma storlek på trissan.
Det är oftast på oscillerande maskiner som de släpper.
roterande är sällan problem även fast man kör varmt.