Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ni som har koll på scholl

Diskutera bilvårdsprodukter här
Skriv svar
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Ni som har koll på scholl

Inlägg av Logan » 27 apr 2015 21:13

Köpte lite scholl produkter bland annat S3 gold xxl

fick en flaska där det stod S3 gold och någon hade manuellt skrivit XXL med tusch
hur ska man veta om man fick xxl eller vanlig standard då det skrivet så.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av korvis » 27 apr 2015 21:49

Jag fick precis likadan och reagerade också på det.
Kändes inte helt seriöst...

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av e_king » 27 apr 2015 22:23

Scholl har samma etiketter på både s3gold och s3gold xxl. Det varierar mellan etikett och ditskrivet från Streetpower. Men det är alltså något som Streetpower får ombesörja själva i dagsläget.

En av mina ser ut så här.
Bild

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem
Inlägg: 339
Blev medlem: 22 jun 2013 13:16

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av garagehunden KL » 27 apr 2015 23:07

Är det skillnad på dem eller är den ena tidigare eller senare utgåva av samma? Har S3 som inte är XXL, eller inte står XXL på. Den tog det som behövdes, på bil med ganska hård lack.

Har inte burken här men tror det var röd färg på polermedlet.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av Logan » 27 apr 2015 23:25

jag fick detta svaret av street power

Hej
S3 Gold har svag doft av banan
S3 Gold xxl doft av kem

Så nu får ni alla ställa er och sniffa
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av Perra83 » 28 apr 2015 00:22

Då har jag fått rätt. Ingen doft av banan på mina XXL 250g el 1Kg.

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem
Inlägg: 339
Blev medlem: 22 jun 2013 13:16

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av garagehunden KL » 28 apr 2015 13:22

Logan skrev:jag fick detta svaret av street power

Hej
S3 Gold har svag doft av banan
S3 Gold xxl doft av kem

Så nu får ni alla ställa er och sniffa
Ok, men innebär det att det är enda skillnaden? Antagligen inte men skulle ju kunna betyda det. Tror inte mitt luktar varken eller. Eller så är jag förkyld. Huvudsaken det fungerade.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av Logan » 28 apr 2015 17:03

Min lukta rätt neutralt så antar det är kem då
får testa scholl någon dag.

Har så mycket polermedel nu så ;)

funderar på att sälja av lite menzerna
The passions is what drives the art. Detailing for life

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 883
Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
Ort: Falköping

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av deciso » 28 apr 2015 18:55

Fick också en flaska med xxl skrivet med tuschpenna. Men va För hundra gubbar, va första tanken.....

Jag har tidigare gjort åt en flaska "vanlig" s3 gold. Upplever att xxl medlet svettas o det skvätter små transparenta droppar när jag kör roterande maskin. Hände aldrig med vanlig s3 gold . Nån mer som märkt något liknande

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Ni som har koll på scholl

Inlägg av Logan » 28 apr 2015 23:47

deciso skrev:Fick också en flaska med xxl skrivet med tuschpenna. Men va För hundra gubbar, va första tanken.....

Jag har tidigare gjort åt en flaska "vanlig" s3 gold. Upplever att xxl medlet svettas o det skvätter små transparenta droppar när jag kör roterande maskin. Hände aldrig med vanlig s3 gold . Nån mer som märkt något liknande

Låter som medlet inte blandat sig redigt
antar du skaka flaskan duktig innan du börja
The passions is what drives the art. Detailing for life

Skriv svar