Hjälp mig välja produkter
Postat: 23 mar 2015 15:54
Hej,
Jag var redan inne här förra året o irrade/skrev.
Nu har jag läst samtliga trådar igen på olika delar av forumet utan att bli direkt klok.
Jag ska nu köpa:
Shampoo - klart: Orchard Bramley
Polish/lätt uppfräschning av lack- av något slag
Wax
Snabbwax/extra behandling.
Fin-wax (caruba kräm något?) - klart: Chemical Guys Pure 3X Hardcore
(Ev detailer också...)
Har insett att jag kommer inte gå loss på bilarna med maskin o nöta o putsa o fixa. Har helt enkelt inte tid.
Bilarna är en Peugeot 407 2006, ljus/champange och en röd Golf 2014.
Allt kommer köras för hand!
Jag fick prover från Orchard o shampot är nice, luktar gott o väldigt drygt. Så de är väl i princip klart. Eller finns något annat bra för mindre pengar? Deras övriga produkter var också supertrevliga. Men lite dyra? (Eller?)
Polish, autoglym? Glare? Ultima? Vad är bäst pang för pengen just nu?
Wax både för att köra av lite snabbt och även om jag nu får för mig att finputsa.
Snabbwaxet (Orchard?) kan bli två olika, ett för blöt bil o ett annat för torr bil.
Kan ävan tänka mig ett finwax, känns som om det borde vara något krämigt caruba-tjofräs? Behöver inte tåla så mycket.
Ingen aning på krämigt finwax...
Detailer? Kanske någon dryg/prisvärd?
Så, för alla produkter går tema: köra för hand, pris/dryghet, tid det tar att lägga på... = enkelhet.
Tips tack!
Jag var redan inne här förra året o irrade/skrev.
Nu har jag läst samtliga trådar igen på olika delar av forumet utan att bli direkt klok.
Jag ska nu köpa:
Shampoo - klart: Orchard Bramley
Polish/lätt uppfräschning av lack- av något slag
Wax
Snabbwax/extra behandling.
Fin-wax (caruba kräm något?) - klart: Chemical Guys Pure 3X Hardcore
(Ev detailer också...)
Har insett att jag kommer inte gå loss på bilarna med maskin o nöta o putsa o fixa. Har helt enkelt inte tid.
Bilarna är en Peugeot 407 2006, ljus/champange och en röd Golf 2014.
Allt kommer köras för hand!
Jag fick prover från Orchard o shampot är nice, luktar gott o väldigt drygt. Så de är väl i princip klart. Eller finns något annat bra för mindre pengar? Deras övriga produkter var också supertrevliga. Men lite dyra? (Eller?)
Polish, autoglym? Glare? Ultima? Vad är bäst pang för pengen just nu?
Wax både för att köra av lite snabbt och även om jag nu får för mig att finputsa.
Snabbwaxet (Orchard?) kan bli två olika, ett för blöt bil o ett annat för torr bil.
Kan ävan tänka mig ett finwax, känns som om det borde vara något krämigt caruba-tjofräs? Behöver inte tåla så mycket.
Ingen aning på krämigt finwax...
Detailer? Kanske någon dryg/prisvärd?
Så, för alla produkter går tema: köra för hand, pris/dryghet, tid det tar att lägga på... = enkelhet.
Tips tack!