Sida 1 av 1

Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 10 mar 2015 21:05
av Marantz
Hej!

Sökt lite på forumet men hittar inte så många aktuella trådar om dessa, troligtvis för att alla redan har bra sprutor hemma.

Vars hittar vi fina sprutor som tål kallavfettning? Less på att biltemas billiga 39:- börjar läcka vid handtaget efter 10 omgångar.

Sett att waxdog kan ha någon fin. Gloria gillar jag från jobbet.

Bollnäs hade just fått in en Epoca som jag kollat på länge ser jag nu också...

Några fler tips :) ?

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 10 mar 2015 21:14
av miken
Marantz skrev:Hej!

Sökt lite på forumet men hittar inte så många aktuella trådar om dessa, troligtvis för att alla redan har bra sprutor hemma.

Vars hittar vi fina sprutor som tål kallavfettning? Less på att biltemas billiga 39:- börjar läcka vid handtaget efter 10 omgångar.

Sett att waxdog kan ha någon fin. Gloria gillar jag från jobbet.

Bollnäs hade just fått in en Epoca som jag kollat på länge ser jag nu också...

Några fler tips :) ?
finns många bra jag har själv flera av dessa och dom är riktigt bra och prisvärda!
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=642

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 11 mar 2015 19:08
av Marantz
Den där går alltså att köra med kallavfettning? :jeps

Tänkte ifall man skulle köpa den dyrare då den verkar tåla det bättre?

http://waxdog.se/product.php?id_product=603

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 11 mar 2015 19:17
av RobbeS
Jag köpte två liknande sprutor på Jula för 30 kr st igår. Dom ska tåla avfettning och andra kemikalier enligt personalen jag pratade med. Till det priset är det värt att prova i alla fall.
En kollega har förresten en likadan för avfettning och den har funkat i flera år nu.

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 11 mar 2015 19:50
av miken
Marantz skrev:Den där går alltså att köra med kallavfettning? :jeps

Tänkte ifall man skulle köpa den dyrare då den verkar tåla det bättre?

http://waxdog.se/product.php?id_product=603
ja dom tål kallavfettning

mina är 2 år gammla nu och står alltid med tryck och medel i :nicka

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 11 mar 2015 20:45
av Wolfram
Nu har du ju visserligen testat Biltema, men har du använt dom orangea?
Köpte den lilla orangea spruta nån gång förra vintern tror jag, den har fått känna på både alkalisk, kallavfettning och diverse syror utan problem.
Köpte Biltemas stora orangea spruta, den används bara till kallavfettning sen kanske 4 månader tillbaka, fungerar klockrent den med.

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 11 mar 2015 23:01
av Marantz
miken skrev:
ja dom tål kallavfettning

mina är 2 år gammla nu och står alltid med tryck och medel i :nicka
Jamen dåså, då blir det till att prova en sån :jeps

Wolfram: Jo det är en spruta för 39kr som jag provat. Antar det är den lilla du menar då?
För mig tror jag det var packning/backventil som slutade fungera för direkt efter 5 pump så hade jag 10ml på handen längs handtaget. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... uta-45578/
Var duktig och tömde behållaren efter varje användning men sista gången sket jag i det och då gick den sönder.

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Postat: 12 mar 2015 01:20
av Wolfram
Marantz skrev:
miken skrev:
ja dom tål kallavfettning

mina är 2 år gammla nu och står alltid med tryck och medel i :nicka
Jamen dåså, då blir det till att prova en sån :jeps

Wolfram: Jo det är en spruta för 39kr som jag provat. Antar det är den lilla du menar då?
För mig tror jag det var packning/backventil som slutade fungera för direkt efter 5 pump så hade jag 10ml på handen längs handtaget. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... uta-45578/
Var duktig och tömde behållaren efter varje användning men sista gången sket jag i det och då gick den sönder.
På så vis, måste varit fel på din för jag och en kompis köpte våra samtidigt, och våra fungerar än, och min har gått rätt hårt ändå med både fosfor, oxal, kallavfettning, alkaliskt och nån annan ickesyrabaserad järnborttagare. :O