Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Skriv vad ni gillar för produkter idag.
-
mq_foto
- Medlem
Skriv vad ni gillar för produkter idag.
Ex: Idag har ni varit ute och putsat med bilen, skriv vilka medel du gillade och inte gillade som du jobbade med. Om du vill så kan du lägga upp bilder också.
Kan börja:
Var ute och putsade lite idag för skoj skull och hade tråkigt. Brisk 1:8 gjorde susan vid dörröppningen. Jag gillade inte dock Selaclean gummiförnyare då såg ja ingen jäkla skillnad.
Och ja hade velat fråga ett tag varför man inte kan använda kökshanddukar för bil puts och fick mitt svar idag hehe.
Kan börja:
Var ute och putsade lite idag för skoj skull och hade tråkigt. Brisk 1:8 gjorde susan vid dörröppningen. Jag gillade inte dock Selaclean gummiförnyare då såg ja ingen jäkla skillnad.
Och ja hade velat fråga ett tag varför man inte kan använda kökshanddukar för bil puts och fick mitt svar idag hehe.
Senast redigerad av 6 mq_foto, redigerad totalt 14 gång.
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
Re: Skriv vad ni gillar för produkter idag.
Gillar 3Ms produktsortiment överlag och Menzerna Powerfinish tillsammans med lammull . då detta satte lite lyster på kaklet i badrummet tillsammans med R2000 lackförseglingen
HD-Grön. underbar att tvätta balkongen med. plus i kanten att den är svanenmärkt då den fungerar mycket bättre än grönsåpa
(även i köket)
minus till vinylshield som tappar effekt nästan direkt.
HD-Grön. underbar att tvätta balkongen med. plus i kanten att den är svanenmärkt då den fungerar mycket bättre än grönsåpa
(även i köket)
minus till vinylshield som tappar effekt nästan direkt.
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Selaclean gummiförnyare använder vi på gummimattor i bil...klockren produkt för just detta ändamål...
En produkt som imponerat väldigt mycket för min del är Ultima Paint Guard Plus...kommer använda den själv och rekommendera den till andra....
En produkt som imponerat väldigt mycket för min del är Ultima Paint Guard Plus...kommer använda den själv och rekommendera den till andra....
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
peterv
- Medlem
Nisse, vilken produkt föredrar du Selaclean eller Trutest White Dressing för mattor?Nisse skrev:Selaclean gummiförnyare använder vi på gummimattor i bil...klockren produkt för just detta ändamål...![]()
Har testat en del produkter då jag bodde i Staterna såsom Meguiars, Mothers, 3M, Turtle, NuFinish, Eagle One inom både polish, försegling, däck och interiör tvätt. Efter experimenterande en produktkombination som för närvarande står i rekondlådan:
Ultima Paint Prep+
Ultima Paint Guard+
Sonus Tire and Dressing Gel (till däck och lister)
Meguiars PlastX
303 Aerospace Protectant (UV skydd till gummi, plast och vinyl)
Klasse All in one Paint Cleaner and Polish (använde denna i kombination med Ultima Paint Guard
Simple Green Detail Spray
Till helgen lade jag 3 lager Ultima Paint Guard på bilen och tvättade den även invändigt, mattor lister etc. Jag skall tvätta bilen en vecka senare så att man kan se lite "före/efter" bilder...och lägga upp på forumet nästa helg
Jag är sugen på att testa Menzerna IP eller FF på min kompis VOLVO (uppkommande projekt) eftersom han har mycket tvättrepor efter flera års misskötande
Senast redigerad av 6 peterv, redigerad totalt 14 gång.
-
mq_foto
- Medlem
Jag har testat 303 Aerospace Protectant och det är ett super produkt men för dyr måste ja säga. Och det är inte värt att ha den på sina mattor.
-
peterv
- Medlem
Jag betalade $13 för min sprayburk via Amazon.com och använder den endast på min instrumentbräda samt på plast/gummilister inne i bilen. Jag brukar applicera var annan tvätt när jag bodde i Phoenix, USA (i och med att det är väldigt varmt där)....men som sagt jag letar efter en ny produkt eftersom denna håller på att ta slut och finnes ej i Sverige (i vart fall vad jag vetmq_foto skrev:Jag har testat 303 Aerospace Protectant och det är ett super produkt men för dyr måste ja säga. Och det är inte värt att ha den på sina mattor.
Annars är det en mycket bra produkt
Senast redigerad av 6 peterv, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
peterv skrev:Nisse, vilken produkt föredrar du Selaclean eller Trutest White Dressing för mattor?Nisse skrev:Selaclean gummiförnyare använder vi på gummimattor i bil...klockren produkt för just detta ändamål...![]()
Selaclean Gummiförnyare kör vi alltid på gummimattor i bil...men då skall mattorna vara torra...
Trutest White Dressing kör vi alltid efter motortvätt....men vi blåser alltid bort allt vatten väldigt noga först...
-
mq_foto
- Medlem
peterv: england är din chans nu och ja köpte mitt därifrån =)
Nisse, mattorna ska va verkligen torkade ifrån vatten när man använder Selaclean Gummiförnyare?
Jag använde Ultima Interior Shampoo Gel idag och det kändes som att jag kunde få ut samma sak med yes och varmvatten. Luktar inte heller vidare gott, för de pengarna förväntade jag mig mer.
Nisse, mattorna ska va verkligen torkade ifrån vatten när man använder Selaclean Gummiförnyare?
Jag använde Ultima Interior Shampoo Gel idag och det kändes som att jag kunde få ut samma sak med yes och varmvatten. Luktar inte heller vidare gott, för de pengarna förväntade jag mig mer.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Ja mattorna skall vara torra när man lägger på gummiförnyaren....Du får ingen showglans av gummiförnyaren utan bara återställning...och mattorna blir inte hala vilket är viktigt för oss som gör en massa kundbilar....Ja du ser hur olika uppfattningar man kan ha... jag tyckte Ultima Interior Shampoo Gel var väldigt bra !mq_foto skrev:peterv: england är din chans nu och ja köpte mitt därifrån =)
-
mq_foto
- Medlem
Ja tycker om BIRSK verkligen, finns bättre medel till det priset men lukten och bakteriedödande är riktiga fördelar.
- Funk
- Moderator

Brisk, Trutest White och Smartdressing beroende på vilka ytor som skall behandlas i inredningen. Samt gammal hederlig Ajax allrengöring går inte av för hackor det heller. En fläcksuddare och Sixten är också måsten..
Till utsidan är Menzernas polishar det som gäller ihop med FireGlaze för "tunga" jobb. Till snabba jobb blir det nog Quick Finish 140 som gäller. Skall jag vaxa "riktigt" så är än så länge SmartWax Concours favoriten.
SmartGel till däck och Smartab WheelClean till rengörning av fälgar. Vaxar fälgar med RimWax eller Fireglaze...
Concept Vista till lister.
Till rutorna tar jag gärna emot tips om bra fönsterputs, men efter rengörning gäller Aquapel glasbehandling.
Smartab Power till tjärfläckar och sist men inte minst... HD-grön till allt utom grogg..
/Thomas
Till utsidan är Menzernas polishar det som gäller ihop med FireGlaze för "tunga" jobb. Till snabba jobb blir det nog Quick Finish 140 som gäller. Skall jag vaxa "riktigt" så är än så länge SmartWax Concours favoriten.
SmartGel till däck och Smartab WheelClean till rengörning av fälgar. Vaxar fälgar med RimWax eller Fireglaze...
Concept Vista till lister.
Till rutorna tar jag gärna emot tips om bra fönsterputs, men efter rengörning gäller Aquapel glasbehandling.
Smartab Power till tjärfläckar och sist men inte minst... HD-grön till allt utom grogg..
/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Bästa fönsterputsen Strovels glasrent.... 
- bustorp
- Trogen Medlem

På jobbet kör vi: http://www.ajax.se/58.asp Inte dåligt alls o luktar vettigt.Funk skrev: Till rutorna tar jag gärna emot tips om bra fönsterputs, men efter rengörning gäller Aquapel glasbehandling.
/Thomas
Själv försöker jag komma över http://sanego.se/pages/svenska/produkte ... leaner.php när jag kan. Mycket bra medel.
Innan var det Strovels (gamla Strövelskemi i Kristianstad) som tillverkade det, men sen köptes de upp eller gick upp i Acleanpartner o då slutade all produktbeskrivning o annat intressant på nätet.
Sen blev det visst trubbel o Sanego startade. Det som förr hette HD Grön heter nu Solvynol Green när det tillverkas av Sanego o fönsterputsen heter nu Glasscleaner i st f Glasrent (tror jag).
De http://www.acleanpartner.se/ har den absolut sämsta o mest informationsfientliga hemsidan jag sett i rekondbranschen. Fullständigt iskall.
Senast redigerad av 6 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
- bustorp
- Trogen Medlem

Är jag ute o reser där, Nisse.......jag menar med Strovels, ACP o Sanego o detta........?
Det är så det blivvit sagt till mig i a f.
Det är väl samma fönsterputs fast två olika tillverkare nu......så är det väl med HD Grön/Solvynol Green också......
Det är så det blivvit sagt till mig i a f.
Det är väl samma fönsterputs fast två olika tillverkare nu......så är det väl med HD Grön/Solvynol Green också......
Senast redigerad av 6 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
På en del sidor står det Solvynol Green ersätter Strovels HD Grön....och då låter det som Strovels HD grön utgår....men man byter leverantör....
Samma sak med Sanego glasscleaner vs Strovels Glasrent....
- Jiiins
- Entusiast

Nisse skrev:På en del sidor står det Solvynol Green ersätter Strovels HD Grön....och då låter det som Strovels HD grön utgår....men man byter leverantör....
Sen så stog det att Solvynol Green skulle vara en ny förbättrad version av Hd-Grön på en del sidor
/Jiiins
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
mq_foto
- Medlem
Herofix 49 var en favorit idag, den står verkligen för grova jobbet.
-
peppe
- Medlem
kul att även du tycker att herofixen funkar,den har hjälpt mig många gånger,den är bara ett måste att ha iaf för mig/oss.jag har även testat tr2 tror jag den hette jarre har, men den var jag inte så impad övermq_foto skrev:Herofix 49 var en favorit idag, den står verkligen för grova jobbet.
Senast redigerad av 6 peppe, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Tantrum har beställt några flaskor till mig, tack för tipset..Nisse skrev:Bästa fönsterputsen Strovels glasrent....
/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
peppe
- Medlem
det var så lite funk,kan jag hjälpa någon så gör jag gärna det,jag kan lova dig att du blir nöjd,min rekond kompis blir sur på mig när den är slut....
han kan inte vara utan den,som sagt den har vi för att ta bort tjärfläckar med som inte kallavfettningen tar.sen till klack märken på dörrsidor.mvh peppe
Senast redigerad av 6 peppe, redigerad totalt 14 gång.