Sida 1 av 1

Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 12 okt 2014 14:22
av Logan
Som överskriften sa undrar om någon testa dessa och vad ni tycker

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 12 okt 2014 14:32
av Apelros
Undra om de är så stor skillnad mellan denna o FG 400??


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 12 okt 2014 14:48
av Logan
Svårt och säga
kanske det där lilla extra som gör jobbet till en succe eller misslyckande

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 12 okt 2014 20:46
av Jonke
jag har testat den, och det jag kan säga är att den är lite av en kombo mellan FG400 och FG500 , Dammar en del, och den är rätt så " fet " , klibbar inte igen trissorna direkt och tycker den lämnar märkbar bättre glans än föregångarna :) ang avverkningen så är den nog ganska lik, om inte snäppet bättre

Mvh Jonas

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 12 okt 2014 21:30
av Apelros
Så när FG 400 är slut så köper man denna istället....


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 13 okt 2014 22:14
av korvis
Noterade att BBV är slut på nästan alla Menzerna produkter och har inte 300 heller. Nån som vet om dom ska sluta med Menzerna???

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 14 okt 2014 10:14
av Perra83
korvis skrev:Noterade att BBV är slut på nästan alla Menzerna produkter och har inte 300 heller. Nån som vet om dom ska sluta med Menzerna???
Marknadsanpassning? Dom väntar säkert på en ny leverans. PF2400 gillar jag. FG400 gillar jag inte. Tekniken är väl A och O.

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 14 okt 2014 14:45
av marcus
FG 300 har, som redan nämnts i tråden, mer klipp än FG400 och glansen ligger väl lite till fördel för FG400. 3 in 1 är en riktigt bra produkt med bra klipp kombinerat med bra glans samt skydd på det. Jag skulle inte kalla den för en "vaxpolish" för den är mer sofistikerad än så, då den plockar bort repor istället för att dölja dem. Silikonfri är den också. Kan inte uttala mig om hållbarheten än.

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 14 okt 2014 16:03
av Rasseman
Var hittar man 3 in 1 ?

V70 2,5 FT -11 R-Design

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 14 okt 2014 17:26
av marcus
Hos den Svenska generalagenten för Menzerna. Prorecond.

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 14 okt 2014 17:36
av Rasseman
Tack

V70 2,5 FT -11 R-Design

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 14 okt 2014 23:57
av Commander
Perra83 skrev:
korvis skrev:Noterade att BBV är slut på nästan alla Menzerna produkter och har inte 300 heller. Nån som vet om dom ska sluta med Menzerna???
Marknadsanpassning? Dom väntar säkert på en ny leverans. PF2400 gillar jag. FG400 gillar jag inte. Tekniken är väl A och O.
Samma här, har inte heller gillat FG400, trots att jag kört med det på nästan alla mina bilar, för fet och nästan omöjlig att få bort trots sprit, mycket onödigt jobb och slit, skal väl tilläggas att jag i början överdoserat det, alla tycker ju olika dock :)

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 05 nov 2014 14:04
av crjs
Har kört en del med både 3in1 och 300 har även skaffat PF2200 som vad jag vet är en ny den med.

3in1 är väldigt enkel att jobba med hur hållbarheten är vet jag inte då de bilar jag lagt den på är sålda.
Avverkar de flesta tunna tvättrepor så ytan blir blank samt så tar den clay hologram. Ser den som en enstegsprodukt där kraven är som för utom lite extra glans inför t.ex en försäljning.

300 Klipper på bra och gör de jobb den är gjord för. Kört enbart roterande med den och då för att plocka våtsliprepor vilket den gör snabbt.

PF2200 har jga ej använt mig utav än blir att prova den på de 3 bilar jag har hemma. Så de får återstå att se hur den verkar. :)

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 13 apr 2015 22:38
av Bisolvon
Har vi någon ny info ang 3i1 gällande hållbarhet eller någon annan trevlig info?

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 14 apr 2015 18:01
av deciso
Förvånande att så många inte gillar FG400!!!! Ett kanon bra medel tycker jag

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 22 apr 2015 13:41
av Clarre13
Bisolvon skrev:Har vi någon ny info ang 3i1 gällande hållbarhet eller någon annan trevlig info?
Jag använde det på min fars bil för ett tag sedan och hittills håller det sig kanon. Len och rätt hal i lacken med fin glans än. Väldigt drygt så det går inte åt mycket på en hel bil heller :D

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 06 maj 2016 22:59
av Cogo
Några fler som testat Menzerna 3in1? Är det en bra vaxpolishar?

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 25 jul 2016 08:54
av tobbegubben
Funderar också på att testa 3 in 1 medlet. 350:- för 1 liters flarra med då både polermedel och lackskydd i ett.
Klockrent enligt mig om man bara kör enstegspolering. :)

Re: Någon som testa menzerna 300 eller 3 in 1 polish

Postat: 25 jul 2016 12:09
av marcus
Torka gärna av '3 in 1' med en ganska fuktad microfiberduk.