Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Microfiber dukar

Diskutera bilvårdsprodukter här
freddef
Ny Medlem

Microfiber dukar

Inlägg av freddef » 02 aug 2014 16:15

någon som har någon bra sida för bra priser på microfiber dukar (storpack) eller liknande

börjar sina i lagret :roll:

även tips på fina dukar!

var och prov köpte en sonax mega microfiber duk som var underbar, men 100kr x 25 ? känndes hårt i plånboken...

är ute efter torkdukar för att gnussa bort polerrester osv
Senast redigerad av 4 freddef, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Microfiber dukar

Inlägg av Commander » 02 aug 2014 16:21

Biltemas olika blåa funngrar utmärkt tycker jag till ett bra pris.
Senast redigerad av 4 Commander, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 02 aug 2014 16:23

Håller med har 2 st och dom är super till att torka bort vax med och priset kan man verkligen inte klaga på.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life

HazeGlaze
Medlem

Inlägg av HazeGlaze » 02 aug 2014 20:31

freddef skrev:...men 100kr x 25 ? känndes hårt i plånboken...
Men måste du ha 25 st då? Eller missar jag något?... Jo iofs så har jag nog 25 st mf-dukar, fast inte 25 st "torka-bort-polish-dukar" utan där är fönsterdukar, våffeldukar osv...

Det finns ju tvättmaskin!!!

Mina "torka-bort-polish-dukar" är Biltemas blåa. Fast jag har klippt dom itu och sytt dit en kantsöm på varje. Nja inte jag, men frugan,
Tyckte dom var för stora för mig.

/Hasse
Senast redigerad av 4 HazeGlaze, redigerad totalt 14 gång.

Sasjjj
Medlem

Inlägg av Sasjjj » 03 aug 2014 21:56

Logan skrev:Håller med har 2 st och dom är super till att torka bort vax med och priset kan man verkligen inte klaga på.
En väldigt väldigt bra MF-duk, och ser man till priset blir omdömet fantastisk. Jag gjorde en bil i helgen och tänkte jag skulle prova dem och blev väldigt positivt överraskad. Det blir till att köpa ett gäng sådana snabbt som ögat.

Dock vet jag inte hur de är efter x antal tvättar, men även som engångsduk blir de snudd på prisvärda. 8-)
Senast redigerad av 4 Sasjjj, redigerad totalt 14 gång.

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Pierriewargen » 03 aug 2014 22:09

Om ni pratar om biltemas tjocka, stora dukar så måste jag hålla med. Dom fungerar riktigt bra till att torka bort polermedel. Däremot är dom alldeles för tjocka för rinseless-tvättar (t.ex. Gary deans tvättmetod) och för sprayvax/torkstöd, åtminstone enligt mina erfarenheter. Tycker inte det är nån skillnad efter ett par tvättar heller. Riktigt prisvärda.

Skriv svar