Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Clay Duk repor?
-
brainstorm99
- Medlem
Clay Duk repor?
Har idag polerat bilen och lagt på Glare.
Har tänkt att lägga ytterligare ett lager glare till hösten, men bara steg 2. dvs strycka ut det för hand för att sedan torka bort som det står på flaskan.
Nu undrar jag hur jag ska göra för att minimera risken för att få repor i lacken!
Ska jag bara gå på med glare å sen torka bort, eller är det bättre att claya bilen först?
Vad repar minst? Clay duken eller att torka bort glare med microfibertrasa med risk att skiten fastnar där å repar.
Har tänkt att lägga ytterligare ett lager glare till hösten, men bara steg 2. dvs strycka ut det för hand för att sedan torka bort som det står på flaskan.
Nu undrar jag hur jag ska göra för att minimera risken för att få repor i lacken!
Ska jag bara gå på med glare å sen torka bort, eller är det bättre att claya bilen först?
Vad repar minst? Clay duken eller att torka bort glare med microfibertrasa med risk att skiten fastnar där å repar.
Senast redigerad av 4 brainstorm99, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

Re: Clay Duk repor?
Kör du med clay lär du både tillföra nya repor, samt ta bort förra lagret Glare. Skulle se till att avfetta och tvätta den ordentligt enbart innan.
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- e_king
- Entusiast

Jag har ArtDeShine duken och har provat ett flertal gånger. Jag har inte märkt att den repar för mig.
/Fredrik
/Fredrik
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
brainstorm99
- Medlem
Jag köpte den här: http://shop.bollnasbilvard.se/nyheter/b ... el-32x30cm
Senast redigerad av 4 brainstorm99, redigerad totalt 14 gång.
- Siggy-Stardust
- Medlem
Jag har samma, men bara använt den en gång hittills och skulle polera efter så jag kikade inte så noga om det gav repor.brainstorm99 skrev:Jag köpte den här: http://shop.bollnasbilvard.se/nyheter/b ... el-32x30cm
Jag har uppfattat det som att det generellt ger repor, om än kanske små, med clay.
Testa på en yta och se om du ser nått.
Senast redigerad av 4 Siggy-Stardust, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Rent generellt så tror jag att dukarna repar mycket mindre än clay. När jag kör med duken använder jag inget tryck utan drar den bara fram och tillbaka tills det låter bra.
/Fredrik
/Fredrik