Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Nybörjar kitt
-
Pada
- Medlem
Nybörjar kitt
Funderar på att köpa detta startpaketet från Cartec, rekommenderas det?
Jag rekondar mest mina egna bilar, vänners samt bekantas bekantas då och då. Eller är det värt att satsa på några andra produkter? Har hört bra recensioner på Cartecs produkter iaf.
http://godtværktøj.dk/cartec-103/cartec ... rt=default
Om inte, vilka produkter/märken rekommenderar ni? Vill gärna följa en serie. Finns det något paket med det viktigaste man behöver etc. etc? Kan tänka mig sträcka mig till runt 1-1500 för ett startpaket.
Jag rekondar mest mina egna bilar, vänners samt bekantas bekantas då och då. Eller är det värt att satsa på några andra produkter? Har hört bra recensioner på Cartecs produkter iaf.
http://godtværktøj.dk/cartec-103/cartec ... rt=default
Om inte, vilka produkter/märken rekommenderar ni? Vill gärna följa en serie. Finns det något paket med det viktigaste man behöver etc. etc? Kan tänka mig sträcka mig till runt 1-1500 för ett startpaket.
Senast redigerad av 6 Pada, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

Re: Nybörjar kitt
Tyvärr så har jag inte testat någon av cartec produkterna själv så dom kan jag inget säga om hur bra/dåligt dom funkar, Jag tycker du ska vända dig till killarna på BBV så hjälper dom dig med produkter i bra prisklass.
Kollade på sidan du hänvisade till och priserna var inte så farliga, men varför beställa från Danmark? Frakten måste kosta en hel del därifrån.
Om du beställer från detta företag skriv gärna vilka produkter du testat och hur du upplever att arbeta med produkterna.
Kollade på sidan du hänvisade till och priserna var inte så farliga, men varför beställa från Danmark? Frakten måste kosta en hel del därifrån.
Om du beställer från detta företag skriv gärna vilka produkter du testat och hur du upplever att arbeta med produkterna.
Senast redigerad av 6 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Berätta lite vad du behöver så tror jag flera kan tipsa dig om produkter....
Brukar vara lämpligt att plocka lite mellan fabrikaten...Autoglym är väldigt duktiga på läderrengöring och skydd...Menzerna på polermedel....Autosmart har bra lackskydd....Essex fälgrengöring....Concept för plastdetaljer...osv....
Brukar vara lämpligt att plocka lite mellan fabrikaten...Autoglym är väldigt duktiga på läderrengöring och skydd...Menzerna på polermedel....Autosmart har bra lackskydd....Essex fälgrengöring....Concept för plastdetaljer...osv....
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
Pada
- Medlem
Hej Nisse
Jag rekondar hemma i garaget sidan av vanliga jobb, dels för jag tycker det är grymt roligt och att jag är väldigt noggrann med det jag gör samt för att få en liten extra slant i kassan. Mitt företag är registrerat så jag vill gärna gå från att enbart ta bekantas bilar till att eventuellt börja ta lite kunder i området där jag bor genom att bland annat dela ut flyers etc.
Det är svårt för mig att skriva vad jag kan behöva, jag behöver ju alltså som du säkert förstår rätt mycket standardprodukter för att jag ska kunna utföra mina arbeten. Att lägga lackskydd etc. kanske är lite överkurs för en nybörjare eller ska man ge sig på det direkt? Ska jag rada upp vad jag kan vara i behov av blir det följande:
Avfettning
Fälgrengöring
Interiörtvätt
Klädseltvätt
Vinyl samt däckfinish
Polermedel (Allt från rubbing till det finaste)
Det är väl det jag kan tänka mig till en början, jag har en del produkter redan från Lahega eftersom jag är god vän med en som jobbar på en Rekondfirma som har gett mig lite små prover då och då.
Tacksam för dina svar
Jag rekondar hemma i garaget sidan av vanliga jobb, dels för jag tycker det är grymt roligt och att jag är väldigt noggrann med det jag gör samt för att få en liten extra slant i kassan. Mitt företag är registrerat så jag vill gärna gå från att enbart ta bekantas bilar till att eventuellt börja ta lite kunder i området där jag bor genom att bland annat dela ut flyers etc.
Det är svårt för mig att skriva vad jag kan behöva, jag behöver ju alltså som du säkert förstår rätt mycket standardprodukter för att jag ska kunna utföra mina arbeten. Att lägga lackskydd etc. kanske är lite överkurs för en nybörjare eller ska man ge sig på det direkt? Ska jag rada upp vad jag kan vara i behov av blir det följande:
Avfettning
Fälgrengöring
Interiörtvätt
Klädseltvätt
Vinyl samt däckfinish
Polermedel (Allt från rubbing till det finaste)
Det är väl det jag kan tänka mig till en början, jag har en del produkter redan från Lahega eftersom jag är god vän med en som jobbar på en Rekondfirma som har gett mig lite små prover då och då.
Tacksam för dina svar
Senast redigerad av 6 Pada, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Avfettning tycker jag att du skall köpa 25L dunkar lokalt hos någon som du kan få bra pris av...blir rätt dyra frakter på dessa på nätet tyvärr...
Fälgrengöring.... tycker jag 5L dunk Kombi 308 från kombikemi (Essex)
Interiörtvätt/Klädseltvätt.... Autosmart Brisk low foam 500ml konc...du får ut 5L färdig brukslösning
Vinyl samt däckfinish.... 5L dunk Kombiclean 303 från kombikemi (Essex)
Polermedel (Allt från rubbing till det finaste) Tycker jag dom senaste Menzerna.. Power Gloss S100 (kommer inom kort)..Power finish..super finish....
Menzerna Power Gloss S100 testade jag idag....Och den är extremt bra...
Fälgrengöring.... tycker jag 5L dunk Kombi 308 från kombikemi (Essex)
Interiörtvätt/Klädseltvätt.... Autosmart Brisk low foam 500ml konc...du får ut 5L färdig brukslösning
Vinyl samt däckfinish.... 5L dunk Kombiclean 303 från kombikemi (Essex)
Polermedel (Allt från rubbing till det finaste) Tycker jag dom senaste Menzerna.. Power Gloss S100 (kommer inom kort)..Power finish..super finish....
Menzerna Power Gloss S100 testade jag idag....Och den är extremt bra...
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
mr smartvax skåne
- Ny Medlem
Hej
Har provat cartec men blev inte imponerad det ända som jag kan rekomendera är vinylglans men blev en fet hinna
varför inte ett smartwax kit
Har provat cartec men blev inte imponerad det ända som jag kan rekomendera är vinylglans men blev en fet hinna
varför inte ett smartwax kit
Senast redigerad av 6 mr smartvax skåne, redigerad totalt 14 gång.
-
mr smartvax skåne
- Ny Medlem
i ett smartwax kit får du
smartwax
smartpolish
smartcarwash
smartcarpet
smartdressing
smartleather
smartone
smartseagling
smartdeatalj
rimwax
blue b gone smartclay
fiberdukar
till endast 1399:-
smartwax
smartpolish
smartcarwash
smartcarpet
smartdressing
smartleather
smartone
smartseagling
smartdeatalj
rimwax
blue b gone smartclay
fiberdukar
Senast redigerad av 6 mr smartvax skåne, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Lägg upp en bild på hur det ser ut,mr smartvax skåne skrev:i ett smartwax kit får du
smartwax
smartpolish
smartcarwash
smartcarpet
smartdressing
smartleather
smartone
smartseagling
smartdeatalj
rimwax
blue b gone smartclay
fiberdukar
Senast redigerad av 6 Göran, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Det kanske inte är ett dumt val istället för Cartec
Har själv provat smartwax och smartdressing, Min uppfattning av dom är
Plus i kanten ser och luktar fräscht
/Jiiins
Har själv provat smartwax och smartdressing, Min uppfattning av dom är
Plus i kanten ser och luktar fräscht
/Jiiins
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- Funk
- Moderator

Jag måste säga att SmartWax:s grejor håller en genomgående bra kvalitet. Jag har egentligen inte testat något av deras grejor som inte var bra. De jag inte gillade är väl mer beroende på att jag inte gillar eller använder produkttypen alls.. t.ex kör jag inga vaxpolishar om jag inte blir tvingad till det.
Det enda kemet jag inte provat är sealern så den kan jag inte svara för men allt det andra är bra och i vissa fall enastående grejor.
Av det som du söker i din lista så kommer troligen SmartGel att bli även din favorit till bl.a däck, och kanske dressingen till plast.
Till interiörrengöring skulle jag rekommendera Allbrites Rug & Upholstery eller Smartabs Brisk då dom blir billiga i utblandad koncentration, och är rikigt bra.
/Thomas
Det enda kemet jag inte provat är sealern så den kan jag inte svara för men allt det andra är bra och i vissa fall enastående grejor.
Av det som du söker i din lista så kommer troligen SmartGel att bli även din favorit till bl.a däck, och kanske dressingen till plast.
Till interiörrengöring skulle jag rekommendera Allbrites Rug & Upholstery eller Smartabs Brisk då dom blir billiga i utblandad koncentration, och är rikigt bra.
/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Jiiins
- Entusiast

Ja just det glömde av Smartgel den har ja testat oxå, kan bara säga kanon bra
/Jiiins
/Jiiins
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "