Undrar bara hur kopplingen fungerar på en kränzle foamlance
alla andra märken så kör man bara in den och vrider ett kvartsvarv för att låsa
men ser ut som kränzle har gänga om man ska behöva gänga av och på var gång man vill växla mellan ren vattenstråle och foamlance
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Någon som äger eller använt kränzle foamlance
- Logan
- Entusiast

- Inlägg: 2466
- Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
- Kontakt:
Någon som äger eller använt kränzle foamlance
The passions is what drives the art. Detailing for life
- progge
- Moderator

- Inlägg: 3288
- Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
- Ort: Smålandsstenar.
Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance
Logan skrev:Undrar bara hur kopplingen fungerar på en kränzle foamlance
alla andra märken så kör man bara in den och vrider ett kvartsvarv för att låsa
men ser ut som kränzle har gänga om man ska behöva gänga av och på var gång man vill växla mellan ren vattenstråle och foamlance
Man byter till snabbkoppling.
Finns en del trådar om detta.
viewtopic.php?f=42&t=8577&hilit=snabbko ... %C3%A4nsel
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- Logan
- Entusiast

- Inlägg: 2466
- Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
- Kontakt:
Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance
Tack för länken nu har jag lite och läsa
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance
Ja har en Kränzle foamlance plus två från BBV.
Har sedan något år Nilfisk pro snabbkopplingar på alla tillbehör. Köpte ej i Sverige.........
Ser en del klipp på Youtube och där har dom kopplingar som är mycket mindre el i alla fall kortare. Ser bland annat på Obseesed Garage. Han har ett fint "short" spolhandtag med bla. ett fint brett munstycke som han använder när han tvättar fälgar.
Har sedan något år Nilfisk pro snabbkopplingar på alla tillbehör. Köpte ej i Sverige.........
Ser en del klipp på Youtube och där har dom kopplingar som är mycket mindre el i alla fall kortare. Ser bland annat på Obseesed Garage. Han har ett fint "short" spolhandtag med bla. ett fint brett munstycke som han använder när han tvättar fälgar.
- Logan
- Entusiast

- Inlägg: 2466
- Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
- Kontakt:
Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance
Vet ni vad den standard foamlance tål som säljs på bbv den som ligger runt 500:-
det måste finnas ett maxtak på bar och liter per minut
det måste finnas ett maxtak på bar och liter per minut
The passions is what drives the art. Detailing for life