Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Någon som äger eller använt kränzle foamlance

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Någon som äger eller använt kränzle foamlance

Inlägg av Logan » 12 nov 2016 15:01

Undrar bara hur kopplingen fungerar på en kränzle foamlance
alla andra märken så kör man bara in den och vrider ett kvartsvarv för att låsa
men ser ut som kränzle har gänga om man ska behöva gänga av och på var gång man vill växla mellan ren vattenstråle och foamlance
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3288
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance

Inlägg av progge » 12 nov 2016 18:29

Logan skrev:Undrar bara hur kopplingen fungerar på en kränzle foamlance
alla andra märken så kör man bara in den och vrider ett kvartsvarv för att låsa
men ser ut som kränzle har gänga om man ska behöva gänga av och på var gång man vill växla mellan ren vattenstråle och foamlance

Man byter till snabbkoppling. :jeps

Finns en del trådar om detta.
viewtopic.php?f=42&t=8577&hilit=snabbko ... %C3%A4nsel
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance

Inlägg av Logan » 12 nov 2016 20:20

Tack för länken nu har jag lite och läsa
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance

Inlägg av Perra83 » 12 nov 2016 21:13

Ja har en Kränzle foamlance plus två från BBV.
Har sedan något år Nilfisk pro snabbkopplingar på alla tillbehör. Köpte ej i Sverige.........

Ser en del klipp på Youtube och där har dom kopplingar som är mycket mindre el i alla fall kortare. Ser bland annat på Obseesed Garage. Han har ett fint "short" spolhandtag med bla. ett fint brett munstycke som han använder när han tvättar fälgar.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Någon som äger eller använt kränzle foamlance

Inlägg av Logan » 13 nov 2016 09:58

Vet ni vad den standard foamlance tål som säljs på bbv den som ligger runt 500:-
det måste finnas ett maxtak på bar och liter per minut
The passions is what drives the art. Detailing for life

Skriv svar