Sida 1 av 1

Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 19 apr 2016 10:13
av Gud
Helt ny på det här området men hittade detta mycket trevliga forum så tänkte om ni kanske kunde hjälpa mig.

Har egentligen två helt olika frågor.
Ska ge mig på att fixa till en bil från sent 90-tal som aldrig har träffat på lera. Vilken typ av lera ska jag använda? Samt vilken lubricant rekommenderar ni?

Sen undrar jag om någon högst vanlig däckglans kommer att göra skillnad på så kallade whitewalls, alltså vita ringar på däcken, så dom blir blankare?

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 19 apr 2016 20:36
av Apelros
Clay Towel från Bollnäs bilvård är mycket bra, enkel o använda.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 19 apr 2016 23:24
av Theman
När det gäller "smörjan" så funkar vanligt vatten utmärkt. Se till att det är vått hela tiden bara. Jag kör med en lerduk från Ali ( 30kr. st. Ser exakt lika dan ut som Bbv s duk) och vanligt vatten från slangen.

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 20 apr 2016 09:55
av ostkroken
Jag kör en blandning av vatten och schampo i en blomspruta.

/LG-D855 via Tapatalk

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 21 apr 2016 08:06
av Gud
Tack för tipsen!

Beställt en sån clay towel från Ali, hoppas på någorlunda snabb leverans.
Då får det bli vatten för min del också.

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 21 apr 2016 09:01
av Lundberg
Kör en hink med schampovatten och doppa duken i, klart bäst. Kan vara skönt att ha med tvättvanten också för att blöta på ytan

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 05 maj 2016 21:50
av Gloss
Vart köper man av Ali???

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 06 maj 2016 09:46
av Pascona
Bild

Eller går du in på hemsidan Aliexpress

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 06 maj 2016 10:20
av Gloss
Ja jo jag fattade efter en stund...[WINKING FACE][WINKING FACE]..seeeg igår [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Re: Vilken lera? Vit bil från sent 90-tal, aldrig lerad.

Postat: 07 maj 2016 09:16
av Pascona
Haha :lol: