Sida 1 av 1

Lägsta temp i garage?

Postat: 25 sep 2015 07:50
av Marcus E
Vintern närmar sig och temperaturen sjunker om nätterna. Har ett element i garaget men det orkar inte hålla jätte varmt. Hur lågt kan temperaturen gå innan man får ta in polermedlen?

Har mest scholl, master sealant, menzerna mm.
Antar att avfettning och sånt klarar lägre kyla.

Man vill ju inte att det ska bli förstört då är det bättre och samla ihop allt och lägga inomhus :D

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 25 sep 2015 19:49
av RobbeS
Frostfritt är väl vad som gäller? Dvs så länge medlen inte fryser borde dom klara sig.

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 25 sep 2015 20:02
av Marcus E
RobbeS skrev:Frostfritt är väl vad som gäller? Dvs så länge medlen inte fryser borde dom klara sig.
Okej. Håller nog 10+ i alla fall. Så dem borde klara sig.

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 25 sep 2015 20:20
av limban
polermedel och alkaliska produkter ska du ta in snarast..
får du en köldknäpp en natt ..då kan vissa medel ryka.
jag skulle ta in det nu för säkerhets skull.. är ju inte gratis grejorna :)

// Anders

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 25 sep 2015 20:49
av Perra83
Mitt ska in vilken dag som helst nu. Håller på att göra plats för allt inne. Allt ska få plats i en "bokhylla"
Som limban skrev, det är inte gratis produkterna.

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 29 sep 2015 23:04
av marc123
klarar inte alkaliska avfettning sig inne i en rätt så kall garage?

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 03 okt 2015 20:39
av Marcus E
Hej igen. Har nu loggat lite temperatur i garaget. Ute har det varit ca 0gradigt som lägst och då hade jag 15 grader i garaget som lägst.

Men har nu köpt en termostat som slår på en värmefläkt på 2kw när det når en viss inställd temperatur.
Den är tanken att ha som "frostskydd" om det skulle bli väldigt kallt ute.

Men frågan är vad jag ska ställa den på? Tänkte 10 grader tror ni alla medel klarar sig då?

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 03 okt 2015 20:51
av miken
Har 10 grader i mitt garage under vintern och det har funkat utmärkt aldrig haft problem att något medel skulle ha blivit förstört !
Vrider upp luftvärmepumpen om jag ska köra in bilen och polera eller bara tina bort snö och is då kör jag minst 20 grader :D
Blir fort varmt med luftvärmepumpen !

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 03 okt 2015 20:52
av Lundberg
10 grader är gott och väl varmt nog. Sen om alla medel är optimala att använda i 10 grader vet jag inte, tänker på produkter i kräm och gelform.

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 03 okt 2015 21:08
av Marcus E
Va bra. Ska jag använda några medel så drar jag upp garaget till 20 grader utan problem..:)

Re: Lägsta temp i garage?

Postat: 13 okt 2015 20:49
av viper
Tog in alla saker från garaget idag vore synd om de blev förstörda



Skickat från min iPhone med Tapatalk