Sida 1 av 1

Våffelduk

Postat: 17 aug 2015 09:38
av Larskarlsson
Vilken våffelduk är bäst till att skinna bilen med ?

Re: Våffelduk

Postat: 17 aug 2015 11:47
av jonkegtx
Min favorit vid avtorkning av bilen: http://reservdelsgurun.se/bilvard/mikro ... -50x80-cm/
:brumm

Re: Våffelduk

Postat: 17 aug 2015 12:22
av Pierriewargen
Gillar också water terminator, riktigt mjuka och fina.
Gillar även aqua dominus från optimum, det är en "vanlig" jättestor och tjock mikrofiberduk, inte våffelmönster.
Tvättar jag med rinseless-metod använder jag dominus och tvättar jag vanligt med avspolning och schamponering använder jag water terminator.

Re: Våffelduk

Postat: 17 aug 2015 12:28
av popp
Jag brukar använda denna när jag torkar bilen. :D
http://reservdelsgurun.se/bilvard/mikro ... 60x100-cm/

Re: Våffelduk

Postat: 17 aug 2015 12:38
av Cogo
Här har du test av två (eller till och med tre) torkdukar.

http://www.bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=63&t=9342

http://www.bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=63&t=9264

Med vänlig hälsning Magnus