Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Rupes eller flex?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Linkannr3
Ny Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 maj 2013 19:15
Ort: Avesta

Rupes eller flex?

Inlägg av Linkannr3 » 09 aug 2015 15:37

Är på gång för att skaffa en finare maskin. Dom 2st som jag kollat på är Flex 3401vrg och Rupes LHR15ES Bigfoot Deluxe Kit. Vilken skulle ni ha valt? Och vart får man bäst pris`?

Mvh

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: Rupes eller flex?

Inlägg av Pierriewargen » 09 aug 2015 16:25

Rupes utan tvekan. Har visserligen själv bara en kopia, så originalet borde vara ännu bättre.
3401 har sina fördelar men den avverkar ungefär lika bra men är tyngre att använda samt vibrerar och låter mer.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Rupes eller flex?

Inlägg av Perra83 » 09 aug 2015 17:02

Försök att köp enbart maskinen. Alla medel och trissor som följer med använder man sällan. Väskan är däremot bra.

Bollnäs Bilvård har bra pris på Rupes 15

http://shop.bollnasbilvard.se/maskiner/ ... t-lhr-15es

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Rupes eller flex?

Inlägg av Manor » 09 aug 2015 18:06

Fundera på om Scholls polermaskin duger. Den är väl ungefär samma-lika som Rupes 15.
I det fallet så tycker jag att det lilla kittet (3990:-) var bra då det följde med bra Scholltrissor och medel...jag hittade nya favoriter :).

Jag har polerat tre bilar med Schollmaskinen nu och trivs bättre och bättre med den. Den ger bra resultat och känns kraftfull. Behaglig är den också att använda.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
jeensa
Medlem
Inlägg: 266
Blev medlem: 21 jun 2010 12:50

Re: Rupes eller flex?

Inlägg av jeensa » 10 aug 2015 20:07

Jag har rupes 21, verkligen en kalas maskin!

mvh jensa

Skriv svar